וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורג מציע: קיצוץ של עשרה אחוזים בתקציב הכנסת

לירון מרוז

25.12.2001 / 10:32

יו"ר ראש הכנסת: לא היינו מספיק רגישים; על פי ההצעה יקוצצו 27מיליון שקל; יוגבלו נסיעות לחו"ל, פעילות מכון המחקר והכיבוד; למרות המהלך, ביקש משרד האוצר לקצץ יותר

כשבוע לאחר הביקורת הנוקבת לה זכו, יתבקשו מחר חברי הוועדה המיוחדת לתקציב הכנסת לאשר תקציב חדש, המקצץ 27.2 מיליון שקלים מהתקציב המקורי, העומד על 311 מיליון שקלים. בהצעה החדשה ישנו קיצוץ נרחב של 10 אחוז בתחומים השונים של תקציב הכנסת.

במסיבת עיתונאים שערכו יו"ר הכנסת, אברהם בורג, ויו"ר ועדת הכנסת, יוסי כץ, הודו השניים כי לא היו רגישים מספיק לביקורת הציבורית שעלולה לעלות בעקבות הצעת התקציב בשבוע שעבר. לדבריהם, ההצעה היתה מבוססת על התקציב המקורי של המדינה והיתה אמורה להשתנות ברגע שהממשלה היתה מאשרת את התקציב החדש והמקוצץ. השניים הדגישו כי בעוד שהממשלה החליטה על קיצוץ של שלושה אחוזים בכל משרדי הממשלה, הם מציעים קיצוץ של 10 אחוזים בתקציב הכנסת.

על פי ההצעה, יקוצצו, בין השאר, מיליון שקלים מתקציב שכר חברי הכנסת, מעל מיליון וחצי שקלים מתקציב הקשר לציבור ושכירת משרדים, תקציב לימוד השפות הזרות, שעלותו חצי מיליון שקלים, יבוטל, הח"כים יוגבלו במספר הקילומטרים שיהיה מותר להם לנסוע במכוניות הכנסת, תקציב הנסיעות לחו"ל יקוצץ ב-580 אלף שקל, מכון המחקר של הכנסת יצמצם את פעילותו בחמישה מיליון שקלים, הכיבודים בוועדות יקוצצו ב-140 מיליון שקל ותקציב החוג למקרא, שלטענת בורג השתרבב בטעות להצעת התקציב, יוצא ממנו. בנוסף, ועדה מיוחדת תקבע את תקציב פעילות נציב הדורות הבאים, שעלותו המקורית מיליוני שקלים.

בורג ציין כי הוא רואה בקיצוצים המוצעים דוגמא אישית למשרדי הממשלה, "שניתן לעשות דברים אם קשובים לדברים האמיתיים". לדבריו, למרות הקיצוץ הגדול, לא תיפגע יכולתו של חבר הכנסת לעבוד.

ח"כ כץ, שהיה בשבוע החולף מקור להתקפה ציבורית, אמר כי מחר יובא התקציב לאישור הוועדה המיוחדת לתקציב הכנסת. הוא הביע תקווה שהתקציב שיעבור, אולם על פי דבריו ייתכן שלח"כים מסויימים הדבר לא יהיה כל כך פשוט. "אני נמצא במצב אבסורדי", הוא סיפר, "על שולחני מצויות עשרות פניות של ח"כים. ח"כים תופסים אותי במסדרונות ומבקשים בקשות מבקשות שונות: הגדלת חשבון הטלפון, שיפור הפנסיה, מעבר למחלקת עסקים בטיסות ואפילו צ'קלקה...המצב הוא שאותם ח"כים, שמגיחים למשרדי בלילה, בשעות היום מתראיינים בקול רם וצלול נגד 'הבזבוזים של יו"ר ועדת הכנסת'. לעיתים ההתקפה נגדי נעשית עוד לפני שיבשה הדיו על העט ששלחה את מכתב הבקשה".

יצויין כי למרות הקיצוץ הנרחב שמוצע, ביקש משרד האוצר לקצץ הרבה יותר מתקציב הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully