וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל מנסה להסיט הדיון מפשעיה"

פנחס וולף

5.11.2009 / 19:24

בשולי הדיונים המתקיימים בעצרת האו"ם בנוגע לדו"ח גולדסטון, טען שר החוץ האירני כי הפרשנות של ישראל לתפיסת הספינה "פרנקופ" נועדה להסיט את תשומת הלב מהפשעים שביצעה ישראל בעזה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: רן צימט)

לקראת ההצבעה האפשרית בעצרת הכללית של האו"ם בעניין דו"ח גולדסטון שקבע כי ישראל וחמאס ביצעו פשעי מלחמה ברשות הפלסטינית, אמר הערב (חמישי) שר החוץ האירני מנושהר מותקי כי ישראל מנצלת את תפיסת ספינת הנשק "פרנקופ" כדי להסיט את חשיבות הדיון בדו"ח. בראיון טלוויזיה אמר שר החוץ האירני כי הפרשנות של ישראל לתפיסת הספינה, נועדה להסיט את תשומת הלב מפשעי המלחמה שביצעה לטענתו ישראל במהלך מבצע "עופרת יצוקה".

מוקדם יותר קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו פגישת עדכון עם שר הביטחון אהוד ברק, הרמטכ"ל גבי אשכנזי, ראש אמ"ן עמוס ידלין ומפקד חיל הים אלי מרום, בעקבות תפיסת ספינת הנשק "פרנקופ" שלשום. "אני מבקש להודות ולברך את שר הביטחון אהוד ברק, את הרמטכ"ל גבי אשכנזי, את ראש אמ"ן עמוס ידלין, את מפקד חיל הים צ'ייני, את זרועות הבטחון והמודיעין ואת מפקדי וחיילי צה"ל שעשו פעולה מאוד חשובה לביטחון ישראל".

"מדובר בפשע מלחמה שעצרת האו"ם הייתה צריכה לחקור ולהוקיע אותו ואף לעשות כינוס מיוחד עבורו. זה פשע מלחמה שאנחנו יודעים שהשלטון האירני התכוון לאפשר לחיזבאללה לשוב ולפגוע באזרחים. זה מה שהקהילה הבינלאומית הייתה אמורה לעסוק בו אך במקום זה הם מתכוונים לדון בישראל. זה לא ירתיע אותנו ולא ימנע מאיתנו להמשיך ולפעול למען אזרחי ישראל. אין צבא מוסרי יותר מצה"ל. מה שעומד בפני פושעי מלחמה זה צה"ל. הגיע הזמן שהקהיליה הבינלאומית, ובמיוחד המדינות האחראיות יכירו באמת ולא יתנו ידם לשקר".

בנימין נתניהו וגבי אשכנזי בסקירה בנושא   ספינת הנשק נובמבר 2009. אורי לנץ
"הגיע הזמן שהקהיליה הבינלאומית, ובמיוחד המדינות האחראיות יכירו באמת ולא יתנו ידם לשקר". נתניהו ואשכנזי, היום/אורי לנץ

הרמטכ"ל, רב-אלוף גבי אשכנזי, אמר בפגישה כי "מבצע חיל הים ללכידת ספינת הנשק שהעבירה איראן לחיזבאללה, הוא חלק ממערכה עניפה". הרמטכ"ל ציין כי מרבית הפעילות היא סמויה והודה לאנשי המוסד, "בלעדיהם לא היה מודיעין מדוייק כזה".

שר הביטחון, אהוד ברק, בירך את כוחות הביטחון ואמר כי "זהו הישג מבצעי חשוב למלחמה בטרור. אנו גאים בלובשי המדים ובמפקדים העומדים בראשם. המאמץ להבריח נשק מאירן לארגוני הטרור ימשיך ותימשך גם הפעילות המבצעית של צה"ל".

ראש אמ"ן האלוף עמוס ידלין אמר כי "זו רק דוגמא אחת ממערכת שלמה שהתמנון האירני שולח זרועות לארגוני הטרור ולציר הרדיקלי במזרח התיכון. לא מדובר רק במשלוח נשק זהו גם משלוח של כסף, שתומך בפעילות ומממן את הנשק".

כזכור, הקומנדו הימי עצר שלשום אוניה שעל סיפונה תחמושת ואמצעי לחימה. על פי הערכות, הספינה שהיתה בדרכה מאירן לסוריה, העבירה נשק לארגון חיזבאללה. האוניה, ששמה "פרנקופ", נעצרה במרחק של 100 מייל מערבית לחופי ישראל, סמוך לקפריסין, ונשאה דגל אנטיגואה. צוות הספינה לא התנגד למעצר.

עדכון ראשון: 16:10

תפיסת ספינת הנשק קארין בי. אורי לנץ
תפיסת ספינת הנשק קארין בי/אורי לנץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully