וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השייח' ראאד סלאח הורשע בתקיפת שוטר

5.11.2009 / 15:57

מנהיג התנועה האיסלמית הורשע, לאחר שלפני כשנתיים התפרע עם ארבעה ערבים ישראלים נוספים במהלך הפגנה בלתי חוקית נגד חפירות בהר הבית. הוא הורשע בהשתתפות בהתפרעות ובתקיפת שוטר

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: לירז ליבנה)

בית משפט השלום בירושלים הרשיע בצהרים (חמישי) את מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, השייח' ראאד סלאח, בתקיפת שוטר לפני כשנתיים סמוך לשער האשפות בירושלים. סלאח וארבעה ערבים ישראלים החברים בתנועה, הואשמו בתקיפת שוטרים ובהשתתפות בהתפרעות.

השופט יצחק שמעוני כתב בהכרעת הדין כי "לאורך כל המשפט טען השייח' סלאח שפעילות המשטרה היתה בלתי חוקית וגם טען כנגד הפשעים של מדינת ישראל, נגד המוסלמים ונגד מסגד אל-אקצא". השופט שמעוני דחה את הטענות הללו וקבע שהזכות להביע מחאה אינה כוללת התפרעות ותקיפת שוטרים.

פרקליטו של השייח סלאח' עורך הדין חאלד אזברגה אמר בתגובה להרשעה כי "החלטת בית המשפט היא החלטה שגויה שמבוססת על שיקולים גזעניים. כל כתב האישום הזה בא כדי לחפות על הפשע שמבוצע על ידי מדינת ישראל כנגד מסגד אל אקצא. מי שצריך לעמוד לדין הם מבצעי הפשע הזה ולא השייח ראאד סלאח".

בכתב האישום שהוגש נגד סלאח צוין כי השייח' והנאשמים הנוספים, התפרעו במהלך הפגנה בלתי חוקית נגד החפירות במעלה המוגרבים בהר הבית. לאחר מכן הגדיר סגנו של סלאח את ההחלטה להגיש כתב אישום נגד השייח' כ"פוליטית" ואמר כי "מדובר בחלק מההסתה שמתבצעת נגד סלאח". בכתב האישום שהוגש לפני שנתיים בבית משפט השלום בירושלים, צוין כי סלאח ירק בפניו של שוטר וקרא לעברו "רוצחים, גזענים, אין לכם כבוד".

לפני כחודש החליט בית משפט השלום בירושלים לשחרר את השייח' ראאד סלאח לאחר שנעצר ולהרחיק אותו מירושלים למשך 30 ימים. סלאח נחשד בעבירות של הסתה והמרדה על רקע התבטאויותיו בימים האחרונים. ההחלטה על מעצרו התקבלה על ידי מפכ"ל המשטרה רב ניצב דודי כהן, פרקליט המדינה משה לדור ומפקד מחוז ירושלים ניצב אהרון פרנקו.

  • עוד באותו נושא:
  • ראאד סלאח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully