וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני שוטרים היכו נער שהיה כפות באזיקים

יהושע בריינר

5.11.2009 / 13:14

השוטרים הורשעו לאחר שהיכו נער בן 15 בצומת תפוח. השניים ביקשו מהנער להזדהות, אך מפאת גילו הצעיר הוא לא החזיק בתעודת זהות. בתגובה אזקו אותו והיכו אותו בפניו ובראשו

בית דין משמעתי הרשיע שני שוטרים בעבירה של שימוש בכח שלא כדין וגזר עליהם נזיפה חמורה וקנס. זאת לאחר שעצרו מתנחל בן 15 בצומת תפוח והיכו אותו בזמן שידיו היו כבולות באזיקים.

ביולי 2005 עמד נער בן 15 בטרמפיאדה בצומת תפוח, כאשר עצרה במקום ניידת משטרה, והשוטרים שיצאו ממנה דרשו לראות את תעודת הזהות שלו. בשל גילו הצעיר, לא החזיק הנער בתעודת זהות, והציע לשוטרים שיבדקו את פרטיו במסוף. השניים החליטו לעצור את הנעל, גררו אותו אל הניידת, השכיבו אותו כשרגליו מחוץ לרכב, כבלו אותו באזיקים והיכו אותו בסטירות, בעיטות ואגרופים בראשו ובפניו.

שני חיילים בעמדת תצפית סמוכה לצומת הבחינו בשוטרים. יחד עם חייל נוסף שעמד בצומת ניסו השניים לעצור את השוטרים ולקבל את פרטיהם אך השוטרים סרבו למסור פרטים, דחפו את הנער לתוך הניידת ונסעו לתחנת המשטרה. לטענת השוטרים, הם אכן השתמשו בכח כנגד הנער, אך זאת בשל העובדה שהוא התנגד למעצרו.

ארגון זכויות האדם ביש"ע הגיש תלונה למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) והנער שוחרר ממעצר. במח"ש הוחלט להעמיד את השוטרים לדין משמעתי, שם כאמור הורשעו ונגזר עליהם קנס של 1,200 שקלים.

בית הדין קבע כי "אמנם קמו לנאשמים סמכויות עיכוב ומעצר, אליהן מתלווה סמכות השימוש בכוח, אך מן הראוי היה בנסיבות המיוחדות של מקרה זה שלא לעשות כלל שימוש בסמכות זו, כל עוד לא מיצו בשטח את הניסיון לברר את פרטי המתלונן... המדובר בקטין בן 15, וניתן היה לראות שאין מדובר בבוגר של ממש".

  • עוד באותו נושא:
  • מח"ש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully