וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת ענק הוגשה נגד עידן עופר ואודי אנג'ל

הילה רז

5.11.2009 / 13:30

התביעה בסך 1.3 מיליארד שקל הוגשה על ידי בעל מניות בחברה לישראל, יעקב זליכה, שלטענתו ערכו בעלי השליטה שתי עסקות עם חברת הבת צים שהסבו נזקים כבדים

בעל מניות בחברה לישראל, יעקב זליכה, הגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה נגזרת בסך 1.31 מיליארד שקל נגד בעלי השליטה בחברה לישראל, עידן עופר, אודי אנג'ל ונגד החברה.

לטענת זליכה, עופר ואנג'ל ערכו שתי עסקות בין החברה לישראל לבין חברת הבת שלה, צים, שהסבו לחברה לישראל נזקים כבדים.

תביעה נגזרת היא תביעה של בעל מניות בחברה נגד החברה בה הוא מחזיק מניות ונושאי משרה בה. התביעה מוגשת לאחר שבעל מניות סבור שנגרם לחברה נזק, אך החברה עצמה מסרבת להגיש תביעה בשל הנזק הנטען. דיון בתביעה כרוך באישור מיוחד של בית המשפט.

העסקה הראשונה אותה תוקף זליכה נערכה באוגוסט 2008, אז הודיעה החברה לישראל כי נענתה להצעת צים להשתתף בהנפקת מניות של צים. בעקבות כך השקיעה החברה לישראל 246 מיליון דולר בצים, בתמורה להקצאת 10.4 מיליון מניות רגילות של צים.

זליכה, המיוצג על ידי עו"ד עמית מנור ויוקי שמש, מסביר כי בעקבות ההשקעה עלה שיעור אחזקותיה של החברה לישראל בצים מ-98.4% ל-99.1% מהון המניות. לטענתו, תמורת 0.7% מהון המניות של צים שילמה החברה לישראל 246 מיליון דולר. בנוסף מציין זליכה כי ביולי השנה הודיעה החברה כי הזרימה 100 מיליון דולר לצים, כהלוואה ללא כל בטוחה לטווח ארוך.

זליכה טוען כי לעופר ואנג'ל היה עניין אישי בשתי העסקות הללו כיוון שתאגידים פרטיים באמצעותם הם שולטים בחברה לישראל הם נושים של צים ומקיימים עמה מערכת יחסית עסקית ארוכת שנים בסכומים מהותיים.

כמו כן הוא טוען כי שתי העסקות הללו הן עסקות חריגות של חברה ציבורית עם אדם שלבעל השליטה יש בה עניין אישי כהגדרתו בחוק החברות. לשיטתו, למרות דרישות החוק לאישור מיוחד של עסקות בעלי עניין, עסקות אלו לא הובאו לאישור האסיפה הכללית של החברה כמתחייב לכאורה.

לטענת זליכה, עופר ואנג'ל לא מסרו לחברה לישראל לפני השקעתה בצים מידע אודות מהות עניינם
האישי בקשר עם העסקות, ואילו היו מוסרים את המידע היתה החברה לישראל נוקטת במתווה מיוחד של אישור עסקת בעלי עניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully