וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני תושבי ירושלים נעצרו בחשד לסחר בכליות

איילה חננאל

5.11.2009 / 13:10

לפי החשד, סמי שם טוב ודימיטרי בורנשטיין תיווכו בין חולים הזקוקים להשתלת כליה לבין תורמים. השניים נעצרו בבית החולים הדסה עין כרם במהלך בדיקת התאמת רקמות

המשטרה חשפה פרשה של סחר באיברים. בתחילת השבוע נעצרו שני תושבי ירושלים, סמי שם טוב ודימיטרי בורנשטיין, בחשד שתיווכו בעסקאות סחר בכליות בהיקף של מאות אלפי דולרים.

לפי החשד, שם טוב ובורנשטיין פרסמו הודעות במקומונים ובעיתונות הרוסית כדי לאתר אנשים שיסכימו למכור את כליותיהם. השניים נהגו לבדוק באמצעות בדיקת רקמות את התאמת הפונים, וכאשר נמצאה כזו, הם נסעו יחד עם המוכר והקונה לחו"ל, בעיקר למדינות דרום אמריקה והפיליפינים, שם התבצעו הניתוחים.

החשודים נעצרו בבית החולים הדסה עין כרם במהלך בדיקת התאמת רקמות. השוטרים מצאו ברשותו של שם טוב סכום של 20,000 שקלים, על פי החשד רווח מאחת מעסקאות הסחר באיברים.

מחירה של כל כליה עמד על מאתיים אלף דולר, ובידי חוקרי המשטרה מסמך אשר על פי החשד שימש כחוזה במסגרתו נקבע כי אם יתחרט מוכר הכליה יהיה עליו לשלם כקנס 15,000 שקל. לפי החשד, למעלה מעשרה אנשים התכוונו למכור את כליותיהם באמצעות תיווכם של שם טוב ובורנשטיין, והם נחקרו במשטרה. המשטרה חושדת כי בפרשה מעורבים רבים נוספים.

בחקירותיהם טענו שם טוב ובורנשטיין כי היה בכוונתם לתרום את האיברים מטעמי מצוקה כלכלית. אמש שוחרר בורנשטיין למעצר בית, והיום הוארך מעצרו של שם טוב ביום. לאחר מכן ככל הנראה הוא ישוחרר למעצר בית. השניים מכחישים את החשדות נגדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully