וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדד 4 קשישות - ונשלח ל-11 שנים בכלא

גלעד גרוסמן

5.11.2009 / 10:54

דניס שץ, נרקומן שכבר ריצה בעבר עונש מאסר, הורשע בשוד ובתקיפה של קשישות כדי לממן רכישה של סמים. בית המשפט: "לא ייתכן שהרחובות יהפכו לג'ונגל שבו חיית טרף אורבת לקורבנה"

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (חמישי) 11 שנות מאסר על דניס שץ בגין שורה של מעשי שוד ותקיפה. שץ הורשע לפי הודאתו בתקיפתן של ארבע נשים בתל אביב ובבת ים וגניבת תיקיהן, ובהם כסף ותכשיטים, כדי לממן רכישה של סמים. זאת לאחר ששוחרר מהכלא שישה חודשים קודם לכן בשל הרשעה בעבירה דומה.

"הגיעה העת להבהיר כי בתי המשפט יגנו על הולכי רגל ובעיקר נשים, המהלכות ברחוב, מפני עבריינים המתנכלים להם וחוטפים את תיקם.לא ייתכן להפוך את הרחובות לג'ונגל שבו חיית טרף אורבת לקורבנה", כתב השופט צבי גורפינקל בגזר הדין.

עוד ציין השופט, כי "חטיפת ארנק מאישה קשישה, גוררת בעקבותיה הפלת האשה לארץ, ולא אחת מסתיים הארוע בפגיעה גופנית חמורה, ואף מעבר לכך. לכך יש להוסיף את הפגיעה הנפשית והטראומה העוברת על המתלוננים. נקל לשער את הבהלה, האימה, והרגשת הפחד המשתלטים על אישה, כאשר ניצב מולה או מגיח מאחוריה בן בליעל, חוטף את תיקה ומפילה לארץ. מדובר בטראומה נפשית קשה המותירה את האשה חסרת אונים. העובדה שמטרת השוד היא מימון רכישת סמים אינם מעניינה של הנשדדת, שכן מבחינתה אין הבדל אם השודד מבקש לרכוש סמים או לממן טיול תענוגות בחו"ל".

"אילו היה מדובר בסדרת ארועים ראשונה שהנאשם היה מעורב בה של לקיחת ארנקים מקורבנות", המשיך השופט, "ניתן היה אולי להסתפק ברמת ענישה נמוכה יותר, של 4 שנות מאסר בגין כל ארוע שלא גרר אחריו נזק. אולם כאן, המצב שונה, שכן מספר חודשים בלבד לאחר שהנאשם שוחרר מעונש של 40 חודשי מאסר בפועל שנגזר עליו בגין ארוע דומה של שוד קשישה, חזר הנאשם לסורו והפגין בכך לא רק שזו דרך חייו וששלומם של קשישות אינו מעניינו, אלא הפגין גם את זלזולו בביהמ"ש ואת חוסר התרשמותו מעונש המאסר על תנאי הנוסף שהוטל עליו בצד עונש המאסר בפועל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully