וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב החרימה את הדיון בדו"ח גולדסטון

פנחס וולף

5.11.2009 / 2:16

לדיון בדו"ח גולדסטון בעצרת האו"ם הגיע רק סגנה של השגרירה, אלכס וולף. הוא יצא מן האולם לאחר נאומם של הנציגה הישראלית ונציג האיחוד האירופי

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

שגרירת ארה"ב באו"ם, סוזן רייס החרימה את הדיונים הנערכים בעצרת הכללית בעניין דו"ח גולדסטון המאשים את ישראל והפלסטינים בביצוע פשעי מלחמה במהלך מבצע "עופרת יצוקה". לדיון, שהחל אמש (רביעי) הגיע רק סגנה של רייס, אלכס וולף. וולף עזב את האולם לאחר נאום נציגת ישראל, הפרופ' גבריאלה שלו ושל נציג האיחוד האירופי.

הפגישה המיוחדת של עצרת האום נוכחים נציגי 192 המדינות החברות באו"ם. בסוף הדיון תתקיים הצבעה בין המדינות, בו ייקבע האם הדיון בדו"ח יעבור אל מועצת הביטחון של האו"ם, שהינה הגוף בעל הסמכות לפעול בצורה אקטיבית למימוש הדו"ח, בין אם באמצעות הפעלת סנקציות או העמדה לדין של המעורבים בבית הדין הבינלאומי בהאג.

שלו אמרה בנאומה כי "היום, במקום להילחם בטרור ולדון איך ללחום בארגוני טרור, האו"ם משיק קמפיין חדש נגד קורבנות הטרור. הדו"ח שלכם נולד בחטא ובשנאה. הוועדה היתה פוליטית וניסחה מראש את המסקנות. הוא נולד ממועצה לזכויות אדם שרודפת באובססיה אחר ישראל. גוף זה לא יזם שום חקירה בעקבות ירי הטילים על ישראל. מהלכים פוליטיים ציניים הביאו לדיון הזה כאן. כפי שגולדסטון עצמו הודה בעצמו, אחד מחברות הוועדה החזיק בדעות קודמות נגד ישראל".

נציגי מדינות ערב באו"ם הגישו הצעה לפיה על האסיפה הכללית של האו"ם לדרוש מהמזכ"ל, באן קי מון, להביא את דו"ח גולדסטון לדיון לפני מועצת הביטחון של האו"ם. ההצעה אף דורשת מישראל והפלסטינים להיענות להמלצות הדו"ח ולפתוח בחקירת מסקנות הדו"ח על פשעי המלחמה שבוצעו לכאורה. הטיוטה קוראת גם למזכ"ל האו"ם לדווח חזרה לאסיפה הכללית תוך שלושה חודשים על התקדמות הפקת הלקחים הן בישראל והן ברשות הפלסטינית.

ביום שלישי החליט בית הנבחרים האמריקאי לגנות את דו"ח גולדסטון ברוב גדול של 334 תומכים מול 36 מתנגדים. בהחלטה מגדיר בית הנבחרים את הדו"ח כ"חד צדדי ומעוות" וקורא לנשיא ברק אובמה להתנגד לאימוץ הדו"ח במוסדות הבינלאומיים השונים. מנהיג הרוב בבית הנבחרים, סטני הוייר, אמר כי הדו"ח מפלה את ישראל לרעה ולפיכך יש לגנותו. "הדו"ח המעוות הזה מתמצת את המדיניות של בידוד ישראל משאר האומות לשם גינויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully