וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: ברננקי הותיר את הריבית על כנה

4.11.2009 / 21:45

הריבית במדינה נותרה בשפל של 0%-0.25%. ברננקי דבק בנוסח ההודעה לפיה "הבנק ממשיך לצפות כי התנאים הכלכליים עשויים להמשיך לחייב רמות ריבית נמוכות לתקופה ממושכת"

הבנק הפדרלי הותיר היום כצפוי את הריבית בארה"ב בשפל של 0%-0.25%, ושב על ההערכה משתי פגישותיו הקודמות, לפיה יותיר את הריבית בארה"ב ברמה נמוכה באופן חריג לתקופה ממושכת. הבנק הפדרלי, שבראשו עומד הנגיד בן ברננקי, דבק בנוסח ההודעה לפיה "הבנק ממשיך לצפות כי התנאים הכלכליים עשויים להמשיך לחייב רמות ריבית נמוכות באופן יוצא דופן למשך תקופה ממושכת".

נוסח הודעת ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) שפורסמה בתום ישיבה בת יומיים כלל שינויים קלים בלבד לעומת ההודעה הקודמת. "מאז הישיבה הקודמת של הבנק הפדרלי נמשכה ההתאוששות בפעילות הכלכלית. התנאים בשוקי הפיננסים נותרו פחות או יותר ללא שינוי במהלך תקופה זו. הפיעלות בשוק הדיור התאוששה בחודשים האחרונים, ונראה כי נרשמת התאוששות בהוצאות משקי הבית, אם כי היא מוגבלת בשל המשך אובדן מקומות העבודה, צמיחה איטית בהכנסות, ירידה במחירי הבתים, ותנאי אשראי קשים", נאמר בהודעת הבנק. "עסקים עדיין מצמצמים הוצאות בהשקעות ובכוח אדם, אם כי בקצב איטי יותר", נכתב בהודעה. "האינפלציה צפויה להישאר מתונה עוד זמן מה".

הבנק הפדרלי הותיר את הריבית בארה"ב ברמתה הנוכחית מאז חודש דצמבר, והפך את הרכישה של נכסים לכלי המדיניות המרכזי שלו בהתמודדות עם המשבר הכלכלי. בישיבתו הקודמת של הבנק הפדרלי, בחודש ספטמבר, הוחלט על הארכת תוכנית החירום לרכישת אג"ח מגובות משכנתאות בהיקף של 1.25 טריליון דולר עד לחודש מארס - שלושה חודשים יותר מהמתוכנן - אולם הוחלט גם כי החל מסוף מארס יתחיל הבנק המרכזי לצמצם את היקף הרכישות.

התאוששות בפעילות הכלכלית

בשבוע שעבר הודיע הבנק הפדרלי על סיום תוכניתו לרכישת אג"ח ממשלתיות אמריקאיות בסך 300 מיליארד דולר - תוכנית שנועדה להגביל את עליית הריביות על הלוואות בארה"ב, ואשר היתה הראשונה מסוגה מאז שנות ה-60 של המאה הקודמת.

הפעילות הכלכלית בארה"ב רשמה התאוששות קלה בחודש ספטמבר ובתחילת אוקטובר, לפי הדו"ח התקופתי על מצב הכלכלה האמריקאית, המכונה "ספר הבז'", שפירסם הבנק הפדרלי לפני שבועיים. שוק הדיור ומגזר הייצור מובילים את ההתאוששות, ואילו שוק הנדל"ן המסחרי הוא החלש ביותר, נאמר בדו"ח. המגזר הבנקאי ממשיך לגמגם בשל ביקוש דל להלוואות ושחיקה באיכות האשראי. עוד נכתב בדו"ח כי מגזרים רבים בכלכלה התייצבו או רשמו שיפור מתון במהלך שישה השבועות שהסתיימו באמצע אוקטובר.

כלכלת ארה"ב חזרה לצמוח ברבעון השלישי של השנה, בראשונה זה שנה, מסר בשבוע שעבר משרד המסחר האמריקאי. התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב צמח ברבעון השלישי בקצב שנתי של 3.5% - השיעור הגבוה ביותר מאז הרבעון השלישי של שנת 2007 - לאחר ארבעה רבעונים ברציפות של צמיחה שלילית. תחזית הכלכלנים היתה לצמיחה מתונה יותר בשיעור של 3.2%.

עם זאת, שיעור האבטלה בארה"ב ממשיך להיות גבוה, ועלה בספטמבר לרמה של 9.8% - שיא של 26 שנים. מחרתיים צפוי משרד העבודה האמריקאי לפרסם את נתוני האבטלה לחודש אוקטובר, ולפי התחזיות עלה שיעור האבטלה לרמה של 9.9%. אנליסטים מעריכים כי שיעור האבטלה עשוי להמשיך לטפס לרמה של 10.5% עד אמצע השנה הבאה, בטרם ישוב להתחיל לרדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully