וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 חודשי עבודות שירות ל"מתנחלת המקללת"

גלעד גרוסמן

4.11.2009 / 19:19

ביהמ"ש בירושלים גזר רק שלושה חודשי עבודות שירות על יפעת אלקובי שהורשעה בתקיפה והפרעה לשוטר במילוי תפקידו, זאת על אף שנגזר עליה בעבר מאסר על תנאי בנסיבות דומות

יח"צ - חד פעמי

(צילום ארכיון באדיבות "בצלם")

בית משפט השלום בירושלים גזר היום (רביעי) שלושה חודשי עבודות שירות על יפעת אלקובי, "המתנחלת המקללת", שהורשעה בתקיפה והפרעה לשוטר במילוי תפקידו. אלקובי מוכרת לציבור לאחר שתועדה לפני שנתיים כשהיא מגדפת פלסטינית וקוראת לה "שרמוטה".

אלקובי, תושבת היישוב היהודי בחברון לשעבר, שתועדה כשהיא מקללת ותוקפת את בני משפחת אבו עיישה בעיר, הורשעה כבר לפני כשנתיים בכך שב-2004 דחפה משקיפה מכוח המשקיפים הבינלאומי בחברון ובמקרה אחר בעטה בשוטרים בקרית ארבע מכיוון שסירבה להתלוות אליהם ללא נוכחות שוטרת. מאז שהורשעה עברו כבר שנתיים, מכיוון שבית המשפט המתין ששירות המבחן יערוך לה תסקיר. התסקיר הוגש רק ביולי השנה, לאחר שהקשר בין שירות המבחן לאלקובי נותק.

בין השנים 2003-2007 הורשעה אלקובי חמש פעמים בעבירות של תקיפת שוטר בעת מילוי תפקידו, השתתפות בהתפרעות, העלבת עובד ציבור, התנהגות פרועה במקום ציבורי והיזק לרכוש במזיד.

שירות המבחן קבע שהיא חשה תסכול וכאב מול רשויות המדינה, אולם התרשם גם שהיא מבקשת לנהל אורח חיים תקין, ולראיה שבשנתיים האחרונות לא נפתחה שום חקירה נגדה. לכן הומלץ לגזור עליה עבודות לתועלת הציבור. התביעה ביקשה לגזור עליה מאסר בפועל. תוך הפעלת שני המאסרים המותנים במצטבר. הנאשמת מאידך, ביקשה שבית המשפט יאמץ את המלצת שירות המבחן.

השופט אברהם רובין קבע ש"מדובר בנאשמת אשר מבצעת את העבירות מתוך השקפת עולם אידיאולוגית", וכי עד כה הגישה המקלה שנקט בית המשפט עמה לא הועילה, אולם החליט להתחשב בכך שבשנים האחרונות התמתנה. לכן גזר עליה שלושה חודשי עבודות שירות בבית חולים. פרקליטה של אלקובי, עו"ד אלי פוקסברומר, אמר שבכוונתו ללמוד את גזר הדין וכי הוא שוקל לערער על העונש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully