וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פיראטים פגעו במסחר בין סוריה ואירן"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.11.2009 / 18:26

שר החוץ הסורי ואליד מועלם הכחיש כי בספינה שתפסה ישראל היה נשק, וניסה לעקוץ את ישראל באומרו כי "בים יש פיראטים שמנסים לפגוע במסחר בין סוריה ואירן".

שר החוץ הסורי, ואליד מועלם, הכחיש הערב (רביעי) כי בספינה שנתפסה על ידי צה"ל היו אמצעי לחימה. לדבריו "בספינה היו סחורות שהועברו מאירן לסוריה, ולא היה עליה ציוד צבאי לייצור נשק בסוריה". במסיבת עיתונאים משותפת שקיים בטהרן עם עמיתו האירני מנושהר מותקי, אמר מועלם כי "בים יש פיראטים שמנסים לפגוע במסחר בין סוריה ואירן", ברומזו לישראל.

מועלם אמר את הדברים לפני מסיבת העיתונאים שערך חיל הים הישראלי, ובה הוצגו אמצעי הלחימה שהיו על הספינה. ראש מטה חיל הים, תא"ל רני בן יהודה, סיפר בתדרוך כי "אתמול בסיור שנערך על ידי סטי"ל ומטוסים התגלתה ספינה חשודה שהפליגה מנמל דמיאת במצרים. הספינה תושאלה על ידי כוחותינו ולאחר שקיבלה את הסכמתו של רב החובל לעלות עליה, הגיעו אליה כוחות של השייטת וביצעו בדיקה של מסמכי האונייה".

הוא הוסיף כי בחיל הים עדיין פורקים את המכולות והתגלו בהן רקטות קצרות טווח, קטיושות של 122 מ"מ, ורימונים. עד כה פרק צה"ל רק כשליש מהמכולות.

בן יהודה סיפר עוד כי מדובר בכ-40 מכולות שהיו בדרכן מאירן במטרה להגיע לנמל לטקייה בסוריה, ומשם להיות מוברחים לחיזבאללה. לאחר שהכוחות סרקו את הספינה, התגלו בה מאות טונות של אמל"ח מוסווה כמטען אזרחי במכולות עליהן כיתוב של הצי הסוחר האירני. "מדובר במאות טונות של טילים שייועדו לחיזבאללה, זהו ללא ספק נשק למטרות טרור", הוא סיפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully