וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בעולם מנקים ובישראל ממשיכים לזהם"

אייל דץ

4.11.2009 / 19:30

ח"כ חנין וח"כ פינס תקפו את מדיניות הממשלה על צמצום פליטת גזי החממה בישראל. "דו"ח מקינזי מציג יעדים שמאפיינים מדינות עולם שלישי. השר לאיכות הסביבה נותן יד למדיניות אנטי סביבתית"

נמשכת המחלוקת סביב דו"ח חברת מקינזי בעניין הפחתת פליטת גזי החממה בישראל שפורסם אתמול (שלישי). ראשי השדולה הסביבתית–חברתית בכנסת, חברי הכנסת דב חנין ואופיר פינס, תקפו היום בחריפות את הדו"ח. לטענתם, הדו"ח מצביע על כך שממשלת ישראל אינה מתכוונת להפחית את פליטות גזי חממה, אלא רק למתן את הגידול בהם, וזאת בניגוד למדיניות העולמית המסתמנת להפחתת פליטות הגזים בעשרות אחוזים.

ח"כ פינס אמר כי "הצעת החוק שלנו, לה מתנגדת הממשלה, מציגה יעדים שאפתניים לצמצום פליטת גזי חממה שהיו שמים אותנו בשורה אחת עם המדינות המפותחות. הדו"ח, הכאילו מלומד של מקינזי, לא מחדש דבר ומציג יעדים שמאפיינים מדינות עולם שלישי. כל העולם רץ קדימה, ואנחנו מתגאים שהרוורס שלנו איטי. השר ארדן נותן יד למדיניות אנטי-סביבתית במקום להיאבק למען מטרות סביבתיות. ציפינו ממנו ליותר".

ח"כ חנין הגיב אף הוא לפרסום הדו"ח ואמר כי "הדו"ח מצביע על התנתקות מוחלטת של ישראל מהמאמץ העולמי להתמודד עם משבר האקלים. בעוד בעולם מדברים על יעדים של הפחתת פליטות בשיעור של 80% עד שנת 2050 ביחס לרמה של 2005, ממליץ הדו"ח להגדיל את רמת הפליטות בישראל, במקום ב-68% 'רק' ב-34% עד 2030. הצבת יעד כזה תשים את ישראל ללעג ולקלס אל מול אומות העולם בוועידת האקלים העולמית בקופנהגן. אם זוהי הבשורה - יכול ראש הממשלה נתניהו לחסוך את הכסף של הטיסה לקופנהאגן ואת גזי החממה הכרוכים בה".

אתמול כאמור פורסם הדו"ח שהוכן על ידי חברת הייעוץ הבינלאומית "מקינזי" עבור המשרד להגנת הסביבה, תחת הכותרת "מיפוי פוטנציאל הפחתת הפליטות של גזי החממה בישראל". הדו"ח חשף כי במידה שישראל לא תשנה את המדיניות שלה בנושא פליטות גזי החממה, היא צפויה להכפיל את פליטות הגזים שלה עד שנת 2030. הדו"ח טוען כי קיימת הזדמנות להפחתת כשני שלישי מהגידול בפליטות גזי החממה בישראל. לטענת מחברי הדו"ח, קצב גידול האוכלוסין והצמיחה הכלכלית הגבוהה בישראל ביחס למדינות מפותחות מביאים לגידול ניכר בפליטות גזי החממה בישראל.

לשם השוואה, בעוד ישראל צפויה להכפיל עד שנת 2030 את פליטת גזי החממה בתחומה, העלייה הצפויה בפליטות בגרמניה היא 14 אחוזים בלבד ובארצות הברית 24 אחוזים בלבד. תוכנית אסטרטגית של מדינת ישראל שתכלול תמיכה באנרגיה ירוקה, בתחבורה מתקדמת ויעילה ובמבנים ירוקים הייתה יכולה להפחית את הפליטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully