וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר מקורות: "להנפיק 20% מהחברה לציבור"

אבי בר-אלי

4.11.2009 / 18:53

כך אמר היום אלי רונן והוסיף כי "חברת מקורות היא אחת הטובות במשק, מנוהלת היטב, מדורגת טריפל A, ולציבור בישראל מגיעה ההזדמנות ליהנות מכך"

"אפשר להפריט 20% ממניות חברת מקורות הממשלתית בבורסה - וצריך לדון בזה" – כך אמר היום יו"ר דירקטוריון חברת המים הממשלתית מקורות, אלי רונן, בכנס "כלכלה ירוקה" של ארנסט אנד יאנג בשיתוף TheMarker. "דעתי על הפרטת מלאה של תשתיות לאומיות אינה נוחה. לטיפול בתשתיות דרוש מבט לאומי שניתן למצוא רק בחברה ממשלתית. יחד עם זאת, אני לא נגד הפרטת מניות מיעוט", אמר רונן, והצהיר כי יתמוך גם בהפרטת 49% ממניות החברה-בת, מקורות ייזום, כבר בסוף שנת 2010 במקום 25% כפי שהוחלט בידי הממשלה בשנה שעברה.

"חברת מקורות היא אחת הטובות במשק, מנוהלת היטב, מדורגת טריפל A, ולציבור בישראל מגיעה ההזדמנות ליהנות מכך. לא להפריט את המניות לטובת טייקון אלא לידי הציבור, כי החברה שייכת לו", הדגיש רונן.

בפאנל המים בכנס, הפתיעה פרנצ'סקה מק'קאן, סגנית נשיא חברת הייעוץ קסטליה, כאשר טענה כי שוק המים העולמי זוכה לתהודה מוגזמת (Over Hyped), וסיפרה כי משקיעים אמריקאים נרתעים מן המחיר היקר מדי אשר נדרש עבור רכישת חברות סטארט אפ בענף טכנולוגיות המים.

יו"ר חברה מיה, בוקי אורן, טען מנגד כי אין ספק שפניו של שוק המים העולמי מופנות מעלה, מחיר המים צפוי לעלות ויידרש פיתוח טכנולוגיות כדי לעמוד בביקושים למים בעתיד.

מנכ"ל החממה הטכנולוגית כינרות, אסף ברנע, השיב כי עסקות במכפילים גבוהים היו רק בשנים הראשונות של התפתחות השוק החדש (2004), עם כניסתן האסטרטגית של הענקיות סימנס או GE לתחום. לדבריו, "זו היתה נקודת מפנה, אך כיום החברות הנסחרות מציגות ביצועים טובים לחברות סולידיות ואינן זוכות לפרמיה".

לדברי ברנע, ההשקעות בענף טכנולוגיות המים מהוות כיום רק 5% מסך ההשקעות בקלינטק, ואלה צפויות רק לעלות משום הצורך של קרנות ההשקעה בגיוון הפרוטפוליו. כבר כעת, אמר ברנע, ניכרת כניסה זהירה לשוק המים מתוך כוונה לפזר את הסיכון שבהשקעות למגוון תת-הענפים של טכנולוגיות המים תוך התמקדות בחברות בעלות אפליקציות נרחבות בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully