וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזיקי אג"ח ט' הציבו לאפריקה אולטימטום

מיכאל רוכוורגר

4.11.2009 / 17:50

עורך דינה של הנציגות הודיע היום כי מחזיקי אג"ח ט' דוחים את הצעתה של החברה להסדר חוב ודורשים פירעון מיידי של 550 מיליון שקלים או בית משפט

נציגות מחזיקי אג"ח ט' דוחה את הצעתה של אפריקה ישראל להסדר חוב - כך אמר היום במסיבת עיתונאים גיא גיסין, עורך דינה של הנציגות. לדברי גיסין, אם החוב לא ישולם במלואו לבעלי האג"ח, יינקטו צעדים משפטיים נגד החברה. "הסדר של אפריקה עבורנו זה כמו להכניס אותנו למיטת סדום", אמרו בנציגות.

עו"ד גיסין נשאל האם למחזיקי אג"ח ט' יש סיכוי בבית המשפט לעומת חוב של 7.5 מיליארד שקל של מחזיקי האג"ח האחרים, והשיב: "כל מי שהספיד אותנו וחושב שאין לנו סיכוי, אני ממליץ להיאזר בסבלנות. נעשה את כל מה שצריך כדי לגבות את החוב המגיע לנו".

גיסין שב וציין כי אפריקה אינה "עסק חי" ואינה חדלת פירעון ולכן ההסדר שהיא מציעה "אינו וולונטרי ואינו יכול להתקבל על ידי מחזיקי אג"ח ט' כיוון שאין דין חוב של מישהו שמגיע לו כסף בעוד כמה ימים כדין מי שאמורים לקבל את הכסף בעוד כמה שנים".

גיסין סירב לפרט בעניין השיחות הבלתי רשמיות בין ראשי אפריקה לבין הנציגות, בהן עלתה הצעה לפיצוי קטן של כמה אחוזים מהיקף החוב תמורת דחייה. "אנחנו מאמינים שאפריקה והדירקטורים שלה יתעשתו וישלמו לנו את מלוא החוב ביום שלישי הקרוב. לא נסכים לתספורת המשמעותית שהושגה עם בעלי האג"ח בסדרות הארוכות".

ביום שלישי הקרוב אמורה אפריקה לשלם לבעלי אג"ח ט' 550 מיליון שקל. החברה שבבעלותו של לב לבייב מבקש מנציגות מחזיקי אג"ח ט' להצטרף להסדר החוב שהושג עם בעלי האג"ח האחרים.

בעלי האג"ח האחרים התרצו

בשבוע שעבר, לאחר קרוב ל-11 שעות של דיונים במשרדו של עורך דין מאיר ליפא, הסכימו ראשי אפריקה ונציגי בעלי האג"ח האחרות להסכמות לגבי הסדר לפריסת חובות בהיקף של כ-7.5 מיליארד שקל. במסגרת מתווה ההסדר תבצע אפריקה הנפקת זכויות שבמסגרתה תגייס 850 מיליון שקל, מתוכם יזרים הבעלים לב לבייב 750 מיליון שקל לחברה. השווי של אפריקה, לפיו יומר החוב ותתבצע ההזרמה, נקבע בסופו של דבר כפשרה ברמה של 2 מיליארד שקל. בית ההשקעות פסגות, בניהולו של רועי ורמוס שהתנגד לאורך כל המגעים על קביעת שווי זה, הסכים לכך בסופו של דבר. זאת אחרי שהצדדים הגיעו להבנות כי בעלי האג"ח יקבלו תוספת של 200 מיליון שקל נוספים, כך שסך ההחזר למחזיקי האג"ח יעמוד על כ-7.6 מיליארד שקל.

בעלי האג"ח יקבלו באופן מיידי 550 מיליון שקל. לבייב ידולל לאחר ביצוע ההזרמה מ-75% ל-52.9%. כמו כן סוכם כי בתמורה להמרת חוב של 1.4 מיליארד שקל יקבלו הגופים המוסדיים כ-33% ממניות אפריקה ישראל. בנוסף, יקבלו המוסדיים מניות בחברות הבנות אפי פיתוח ואפריקה נכסים, תמורת המרה של 1.2 מיליארד שקל מהחוב. מעבר לכך, יונפקו 2 סדרות אג"ח חדשות - סדרה אחת קצרה של מיליארד שקל בריבית של 4.5% וסדרה ארוכה של 2 מיליארד שקל בריבית של 7.25%.

לפי ההסכם, 3.5 מיליארד שקל מהחוב יומרו לסדרת אג"ח חדשה וארוכה בריבית של 7.25%, ואילו מיליארד שקל יומרו לסדרה קצרה בריבית של 4.5%. המוסדיים ימירו 1.4 מיליארד שקל ל-32.9% ממניות החברה. עוד נודע כי אפריקה סיכמה בימים האחרונים על מכירתו של בניין הניו יורק טיימס - דבר שיגדיל את הונה העצמי ב-1.5 מיליארד שקל נוספים ויגיע לרמה של 2.7 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully