וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרידור: "על הרשות להתעשת ולהתחיל במו"מ"

4.11.2009 / 14:55

"לאחר נאום בר אילן של ראש הממשלה אני מחכה לשמוע את נאום ביר זית של נציג פלסטיני. אני מקווה שהרשות תתעשת ותהיה מוכנה למו"מ, כי מו"מ זה לא רק שיחות אלא תן וקח"

הכנסת דנה היום (רביעי) בביקורה של מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון בישראל. במהלך הדיון אמר השר לענייני מודיעין, דן מרידור (ליכוד) כי "לאחר נאום בר אילן של ראש הממשלה, אני מחכה לשמוע את נאום ביר זית של נציג פלסטיני".

מרידור דיבר על השינוי בדעת הקהל בישראל באשר ליחסים בין ישראל והפלסטינים ואמר כי "בעבר היו כאלה שרצו לשמר מדינה אחת מהים לירדן, הייתי ביניהם אז. רוב אלו אומרים היום, שאנחנו רוצים פתרון של שתי מדינות, את זה אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואמרו את זה אולמרט, שרון ואחרים. גם החלום השני כאילו אם נוותר על מרבית השטחים לא נצטרך לוותר על ירושלים נכזב.

עם ישראל עבר תהליך ארוך כדי להגיע לנכונות לפשרה עמוקה יחד עם ראיה מפוכחת שזה תהליך לא קל. לאחר נאום בר אילן, אני מחכה לשמוע את נאום ביר זית, שיבוא פלסטיני ויאמר לא רק מה הוא רוצה אלא גם על מה הוא מתגמש. הממשלה איננה מחפשת דרך להתחמק מאשמה או להטילה על אחרים. הממשלה מבקשת לקדם את תהליך השלום, כי המצב הלא נורמלי השורר צריך להיפתר.

הרצון להסיר התנחלויות כתנאי להסכם לא היה מקובל אך הסרנו יותר מ- 20 התנחלויות, והתוצאה לא הביאה לשלום ולא לחיזוק הפת"ח אלא לחיזוק חמאס. אנחנו יודעים וחשים שהאחריות על כתפינו לדורות הבאים, ואנחנו רוצים להיות במצב שנוכל להשיב על שאלותיהם האם עשינו כל מה שניתן להגיע לשלום.

אני מקווה שהרשות הפלסטינית תתעשת ותהיה מוכנה למשא ומתן באמת, כי משא ומתן זה לא רק שיחות, אלא תן וקח. פירושו גם נכונות לוותר. לא ראיתי התקדמות בצד השני. כל עוד לא תהיה הבנה בצד השני שכאן לא תהיה פשרה וכל צד צריך להסתפק בחלקו אנחנו לא מתקדמים לפתרון".

בנאום שנשא ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביוני אמר כי "אם נקבל ערובה בינלאומית לפירוז ולסידורי ביטחון, ואם הפלסטינים יכירו בנו כמדינה יהודית, נסכים להקמת מדינה פלסטינית מפורזת לצד מדינה יהודית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully