וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: להחרים רכוש מחבל גם ללא הרשעה

פנחס וולף

4.11.2009 / 14:33

הכנסת סערה סביב הצעת חוק של ח"כ דנון לפיה משרד הביטחון יורשה לחלט רכוש של מי שחשוד בביצוע מעשה טרור גם אם לא הורשע בכך. ח"כ אורון: "מדובר בחוק פרוע"

הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ דני דנון (ליכוד) לפיה מדינת ישראל תוכל לחלט רכוש של אדם שביצע מעשה טרור על רקע לאומני. על פי הצעת החוק, עובד מוסמך של משרד הביטחון יהיה רשאי להורות על החרמת רכוש או בית מגורים של מי שביצע מעשה טרור, בין אם הורשע בעבירה בשל ביצוע מעשה טרור ובין אם לא. עוד מוצע, כי סמכות זו תחול גם על תושבי האזור.

שר המשפטים, יעקב נאמן, אמר במהלך הדיון על הצעת החוק כי "המאבק בטרור מחייב התמודדות ויצירת הרתעה וגם באמצעות פגיעה ברכושם. בשל חשיבות הנושא לתמוך ברעיון, הממשלה תומכת אך בתנאי שהמשך החוק יהיה בשיתוף משרד המשפטים, על מנת שלא תהיה פגיעה בסמכויות הקיימות. מדובר במלחמה בטרור". לטענה כי הטלת עונש על אדם שלא הורשע היא בעייתית, ענה שר המשפטים כי "מחבל שהתאבד ולא הורשע, אז נשאיר את הבית למזכרת? הצעת החוק היא רעיון טוב וראוי, אני מתפלא על חברי כנסת שמגינים על מחבלים שלא הורשעו".

יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון עלה לדוכן הנאומים ותקף את הצעת החוק. "הבעיה היא שזה חוק פרוע, הקובע שיהיה פקיד במשרד הביטחון שיוכל לחלט רכוש ממי שמישהו חושב שהוא עשה את זה, בין אם הוא הורשע במשפט או לא". ח"כ דנון תקף בחריפות את ח"כ אורון שהתנגד להצעת החוק ואמר כי "בהתנגדות שלך, אתה תומך במחבלים המתאבדים ובדו"ח גולדסטון". אורון הגיב לכך ואמר ש"כל אחד מתבטא על פי מה שהוא. אני לא מקבל היתרים מדני דנון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully