וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: "אירן מנסה למוטט את השלום במזה"ת"

פנחס וולף

4.11.2009 / 13:44

נשיא המדינה הגיב ללכידת ספינת הנשק ע"י צה"ל. לדבריו, "אירן וסוריה מחמשות כל העת את ארגוני הטרור ובראשם חיזבאללה והחמאס". נתניהו בירך על הפעולה: "הנשק יועד לפגוע בערי ישראל"

נשיא המדינה, שמעון פרס, הגיב בצהריים (רביעי) לתפיסת אוניית הנשק האירני על ידי חיל הים ואמר: "צה"ל תפס בהצלחה ספינה שככל הנראה יצאה מאיראן ופניה לסוריה ולחיזבאללה. כל הצדדים הנוגעים בדבר מכחישים, אך העולם כולו עד היום לפער הגדול בין מה שסוריה ואירן אומרות לבין מעשיהן בפועל".

פרס הוסיף כי "מעשי אירן וסוריה הם מעשים חמורים הנוגדים את כל החוקים הבינלאומיים. גם אירן וגם סוריה מחמשות כל העת את ארגוני הטרור ובראשם את חיזבאללה והחמאס ופועלות באופן ברור למוטט את השלום במזרח התיכון. לתפיסת האוניה יש חשיבות צבאית ממדרגה ראשונה, אך גם ערך פוליטי- עם עובדות אי אפשר להתווכח. זהו הישג חשוב מאוד לצבא ולמדינה כולה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב לעצירתה של האוניה ובירך את צה"ל, את חיל הים ואת זרועות הביטחון על "פעילות סיכול מוצלחת נגד אספקת נשק שמיועד לפגוע בערי ישראל".

שר הביטחון, אהוד ברק, שוחח עם הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, ועם מפקד חיל הים, האלוף אלי (צ'ייני) מרום, וברכם על ההצלחה המבצעית שמנעה הכנסת נשק ואמצעי לחימה לזירת הטרור הצפונית. לאחר ההשתלטות על הספינה, אמר השר ברק: "זו הצלחה נוספת במאבק הבלתי פוסק בניסיונות הברחות האמל"ח וההצטיידות שמטרתם לחזק גורמי טרור המאיימים על ביטחון ישראל. אני מברך את לוחמי צה"ל על הפעולה המוצלחת".

שר ההסברה והתפוצות, יולי יואל אדלשטיין (ליכוד), אמר על תפיסת האוניה כי "תפיסת הספינה היא ההוכחה החד- משמעית שעל ישראל להילחם בכל דרך שניתן בטרור ולא להתייחס לדו"חות הזויים שסופם לתת חותמת הכשר לארגוני ומדינות טרור לפגוע בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully