וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזקיהו: "לא נאפשר פגיעה ביציבות בנק דיסקונט"

פנחס וולף

4.11.2009 / 13:06

המפקח רוני חזקיהו בהתייחסות ראשונה לפרשה בוועדת הכספים: "אנחנו בודקים מקרה של עזיבת מנהל שלא במועד הקבוע כדי לוודא שהכל כשורה"

המפקח על הבנקים בבנק ישראל, רוני חזקיהו, התייחס הבוקר לראשונה באופן פומבי למשבר בנק דיסקונט ואמר במהלך דיון של וועדת הכספים של הכנסת: "אנו בתהליך בדיקה בכל הנוגע לסוגיה הזו - לא נאפשר שיציבות הבנק תיפגע".

חזקיהו שנדרש לסוגיה על ידי יו"ר הועדה, חבר הכנסת משה גפני וחברים אחרים בה, טען: "אין פעולה יזומה של המפקח על הבנקים מול בנק דיסקונט בנושא אי שביעות רצון מהניהול או בקשה לשינוי בגורמים המנהלים את הבנק. המטרה שלנו היא היציבות של הבנק ואנו מבקשים לצנן את הלהבות, אנו בתהליך בדיקה, ניפגש עם מנהלי הבנק והצדדים בנושא כדי להבין בעיקר מדוע הצעד נעשה ומדוע בדרך הזאת".

המפקח הדגיש את חשיבות השמירה על דיסקרטיות בכל מהלך תהליך הבדיקה של המהלכים בקבוצת דיסקונט: ""הדיסקרטיות היא אחד התומכים הגדולים של יציבות, וכאשר יהיו בידינו המסקנות נפרסם אותם ונגיע שוב לוועדה במידה ונתבקש".

'אנו מודעים למתרחש, אך מה קורה בפגישות בחדרי חדרים אין לנו מושג", סיכם חזקיהו לאור התעקשות חברי הוועדה. "הזכות להחליף את המנהל היא ברשותם של בעלי הבנק, השאלה אם זאת הדרך הנכונה ומהם המניעים לפיטורין, אנו בודקים כל מקרה של עזיבת מנהל בנק שלא במועדו הקבוע, גם אם היא נעשית בהתנדבות מצידו, כדי לוודא שהכול כשורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully