וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסרו של רייפמן הוארך ב-14 יום נוספים

4.11.2009 / 12:54

ביהמ"ש המחוזי בת"א הורה להאריך מאסרו של איש העסקים, מבעלי "אמבלייז" בגין בזיון בית המשפט. כמו כן, הוא נדרש לפרט אילו פעולות ינקוט על מנת להעביר את המניות שברשותו כפי שחוייב לעשות

בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה להאריך את מאסרו של איש העסקים אלי רייפמן ב-14 יום, לאחר שהסתיימו 45 ימי המעצר להם נשלח בגין ביזיון בית המשפט.

רייפמן נשלח למאסר מכיוון שלא מילא אחר הוראת בית המשפט להעביר את על מניותיו בחברת אמבלייז למנהל המיוחד שמונה לו, עו"ד איתן ארז. רייפמן טען מאז מעצרו שאינו מסוגל להעביר את המניות מהכלא, ומוקדם יותר השבוע ביקש מבית המשפט לשחררו ל-30 יום כדי שיוכל להעביר את המניות.

השופטת ורדה אלשיך מתחה ביקורת על כך שרייפמן נמנע עד כה מהעברת המניות בטענה שמדובר בהליך סבוך. "נראה על כן כי קרוב יותר לוודאי, שהחייב אינו רוצה, ולא שאינו יכול או יודע כיצד ניתן לאתרן ולהעבירן", כתבה בהחלטתה.

"חרף שאלות חוזרות ונשנות, לא התקבלה כל תשובה ברורה על השאלה, מדוע לא יכול החייב להסמיך את באי-כוחו או אדם אחר לפעול בשמו, בבחינת 'שלוחו של אדם כמותו'", הבהירה השופטת. "מי מנע ממנו לחתום על יפוי כח? אם החייב אינו יודע כיצד מבצעים זאת, עשוייה לעלות התהייה, במה היה מועיל שחרורו לקיומה של החלטת בית המשפט?!".

"על רייפמן ליטול ההזדמנות בשתי ידיים - ללא התחכמויות"

היא הוסיפה שלא נותר לה "אלא לתהות, מה אכן מתכוון החייב לבצע הלכה למעשה, במידה ותתקבל הצעתו לשחררו באורח זמני, לפרק זמן של 30 ימים; זאת במיוחד נוכח העובדה, כי בפרק הזמן שעמד לו בעבר, ואשר הגיע כמעט לפי שלושה מכך, לא נעשה דבר".

עם זאת, היא הוסיפה שיש לשקול בכובד ראש המשך מאסרו של כל אדם. "הלכה פסוקה היא, כי יש להשתמש בו בזהירות, לא מעל המידה הנחוצה ולעולם לא לשם ענישה (כאשר מדובר במאסר בעקבות ביזיון החלטת בית משפט) – אף אם הוכחה התנהגות מקוממת ונפסדת מצידו של החייב (כפי שאכן הוכח פעם אחר פעם בנסיבות המקרה דנן).

לבסוף הורתה להאריך את מאסרו של רייפמן בשבועיים, והוסיפה שעליו להגיש בתוך 10 ימים רשימה של פעולות אותן הוא מתכוון לבצע אם ישחורר כדי להעביר את המניות; לחתום על ייפוי כח לנאמן שיאפשר לו לפעול בשמו להעברת המניות וכן לחתימה על התחייבות לשתף פעולה עם הנאמן. בנוסף על רייפמן למסור בכתב מי היתה החוליה הראשונה בשרשרת בכל אחת מהעברת המניות, איזו חבילת מניות הועברה אליו, כולל כמותן ושוויין. ורשימה של חברות אותן הקים בארץ או בחו"ל ואליהן העביר את מניותיו.

"נראה כי זוהי הזדמנות אשר על החייב ליטול בשתי ידיים, ללא התחכמויות, על מנת לחלץ עצמו מבית הסוהר בעזרת אותם 'מפתחות' שהוא מחזיק בידיו", הבהירה השופטת אלשיך.

עורכי דינו של אלי רייפמן, שלומי תורג'מן ודורון אפיק מסרו בתגובה לדברים: "מר רייפמן מתחנן מזה חודשים ארוכים כי איתן ארז ישתף איתו פעולה לטובת הנושים. מר רייפמן הציע לאיתן ארז מספר פעמים, לרבות באמצעותנו, כי יחתום על יפוי כוח וכל מסמך אחר שארז יבקש. לצערנו איתן ארז טען שמדובר ב"מניפולציה" ובקשתנו לפיטורי ארז מדברת בעד עצמה. אנו מקווים כי כעת כשבית המשפט הורה על כך יואיל איתן ארז לפעול יחד איתנו למימוש הנכסים כדי לקדם את סיום ההליך על ידי תשלום מלא לכל הנושים, אשר אף הביעו את חששם בכתב מהתנהלות ארז."

אתמול, כזכור, פנה רייפמן בהצעה מקורית לשופטת וטען כי באם ישוחרר - יעביר את המניות באופן מיידי. השופטת הגיבה להצעתו של איש העסקים העצור ואמרה: "מדובר בעלבון לאינטיליגנציה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully