וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה ואירן הסתכסכו בגלל השפעתן באזור

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.11.2009 / 12:32

על פי דיווח בעיתון הכוויתי "אל-ווטן", שתי בעלות הברית מסוכסכות סביב השפעתן על הנעשה ברשות הפלסטינית, לבנון ועירק. על פי הדיווח, חיזבאללה מביע דאגה על הידרדרות הקשרים

למרות הברית האיתנה בין סוריה לאירן, מדווחים הבוקר (רביעי) מקורות דיפלומטיים על סכסוך שהתגלע בין שתי המדינות, בעיקר סביב השפעתן על הרשות הפלסטינית, לבנון ועירק. המקורות סיפרו לעיתון הכוויתי "אל-ווטן" כי שתי המדינות מעוניינות לשמור את דבר הסכסוך בסוד וכי הן לא מעוניינות להביאו לכדי משבר.

המקורות סיפרו כי בעת האחרונה התגלעו בין דמשק לטהרן מחלוקות סביב מספר נושאים, ביניהן פעילותו של חמאס נגד אנשי הג'יהאד האיסלמי ברצועת עזה שעורר כעס רב באירן משום שהג'יהאד האיסלמי כפוף להוראותיה. דבר נוסף שהכעיס את אירן הוא השימוש שעשה ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, בביטוי "המפרץ הערבי" במקום "המפרץ הפרסי".

המקורות סיפרו עוד כי חיזבאללה, השקוע בבעיות פנימיות רבות, "מביט בדאגה רבה על הידרדרות הקשרים בין טהרן לדמשק ונערך למצב שבו ייאלץ להתמודד עם ההשלכות של הסכסוך". בנוסף דיווחו המקורות על כך שחיזבאללה מוטרד מהתקרבותה של סוריה לעבר המערב ומכך שהיא מהדקת קשרים עם ערב הסעודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully