וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לקח זמן לאתר את טייטל כי הוא פעל לבדו"

פנחס וולף, יהושע בריינר וגלעד גרוסמן

4.11.2009 / 15:06

השר לביטחון פנים הסביר בכנסת מדוע איתורו של "המחבל היהודי" ארך זמן רב. "הוא נקט באמצעי זהירות והסוואה", אמר. מעצרו הוארך בשבוע

עוז מרון

(צילום: עוז מירון. עריכת וידאו: ענת ברק)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חזר בו מהודאתו. טייטל/מערכת וואלה!, צילום מסך

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' ענה היום (רביעי) במליאת הכנסת להצעה לסדר בנוגע למעצר יעקב טייטל שכונה "המחבל היהודי". לדבריו, "באשר לשאלות העולות בדבר פרק הזמן הארוך שחלף מזמן ביצוע העבירות ועד למעצרו הרי שבהתאם לממצאי החקירה, מדובר בחשוד הטוען כי פעל לבדו ואשר נקט באמצעי זהירות והסוואה על פעולותיו, מה שהקשה על חשיפתו. כבר החלה בדיקה מקיפה להפקת לקחים".

חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ – תע"ל) אמר כי כל המתנחלים הם טייטל לא משום שהם רוצחים אלא משום שהם "גרים בשכונות פשע, דהיינו בהתנחלויות". חבר הכנסת טיבי אמר עוד כי הרשויות השקיעו יותר מאמץ בכתב האישום נגד חבר הכנסת מוחמד ברכה מאשר בחשיפת "המחבל טייטל, שפעל במשך 12 שנים". לדבריו, כולם מתארים את טייטל כעשב שוטה וחולה נפש, "אולם הטייטל של טייטל הוא פשוט: טרוריסט".

מוקדם יותר היום נודע כי טייטל הפסיק בחקירותיו האחרונות לשתף פעולה עם חוקריו ואף אמר להם כי "כל מה שאמרתי היה שקר", כך נודע היום (רביעי). עדי קידר, עורך דינו של טייטל התייחס היום בבית המשפט השלום בפתח תקווה להמשך מעצרו של טייטל ואמר כי "המשך המעצר הוא ללא שום ביסוס שכן משטרת ישראל כבר הצהירה בריש גלי כי פענחו את כל המעשים ומגוחך לומר היום לבית המשפט כי קיימות חשדות ולבקש את סגירת הדיון". לדברי קידר, הוא בספק האם טייטל מודע להבדלים בין אמת לשקר ועל כן מחר צפוי טייטל להיבדק על ידי פסיכיאטר מטעם ההגנה. בית המשפט החליט להאריך את מעצרו של טייטל בשבוע.

בתוך כך, בית משפט השלום בפ"ת האריך היום בשבעה ימים את מעצרו של יוסף אשפינוזה, שנעצר אמש בחשד למעורבות בגל הטרור של יעקב טייטל. בתום הדיון, שנערך בדלתיים סגורות, אמר פרקליטו, עו"ד ציון אמיר, כי נציג המשטרה לא נידב מידע רב אודות החשדות שעומדים נגד אשפינוזה, אך ציין שהחשד הכללי הוא החזקת נשק, עבירות הקשורות בנשק ומעורבות מסוימת יחד עם טייטל.

עוד אמר עו"ד אמיר, כי מרשו משתף פעולה עם החקירה, משיב לשאלות החוקרים ולא שומר על זכות השתיקה. "מרשי מכחיש לחלוטין אתהחשדות נגדו. הרושם שלי הוא שהמעצר שלו מיותר ושתוך כמה ימים תתבהר התמונה לצוות החקירה והם ישחררו אותו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הארכת מעצר יעקב טייטל בבית משפט נובמבר 2009. אורי לנץ
טייטל חשוד שעמד מאחורי סדרה של מעשי רצח והטמנת מטעני חבלה. רבקה טייטל ובנו, הבוקר/אורי לנץ

ביום ראשון הותר לפרסום כי כי השב"כ, ביחד עם משטרת ישראל, עצרו בחודש אוקטובר האחרון את טייטל, בן 37, תושב ההתנחלות שבות רחל, בחשד שעמד מאחורי סדרה של מעשי רצח והטמנת מטעני חבלה. טייטל, יליד פלורידה שבארצות הברית, נשוי ואב לארבעה ילדים, הוא החשוד בהטמנת מטען חבלה בביתו של פרופסור זאב שטרנהל בספטמבר 2008, וכן מטען חבלה באריאל במרץ 2008, ממנו נפצע באורח קשה מאוד נער בן 15. כמו כן טייטל חשוד ואף הודה ברצח של שני פלסטינים בשנת 97.

מחקירת השב"כ והמשטרה עולה כי טייטל פעל לבדו בכל האירועים המיוחסים לו. טייטל נעצר באוקטובר האחרון בזמן שהיה נתון תחת מעקב של השב"כ והימ"מ בשכונת הר נוף בירושלים, בעת שהדביק כרוזים הקוראים "ללכת בעקבות המפגע מבר הנוער בתל אביב" ולרצוח חברים בקהילה ההומו לסבית. טייטל היה נתון בחקירת שב"כ ולא הורשה לראות את עורך דינו עד לפני שבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully