וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "אף בנק לא שבוי בידיו של הבעלים"

עומר רבין

4.11.2009 / 10:11

שר האוצר התייחס הבוקר לראשונה באופן פומבי למתרחש בבנק דיסקונט ואמר בראיון לגלי צה"ל: "נפעיל את שיקול הדעת לטובת הבנק, הציבור והכלכלה". התייחס גם לסוגיית גירוש ילדי העובדים הזרים

"אף בנק בישראל לא שבוי בידיהם של בעלי השליטה או של טייקון כלשהו", במילים אלה התייחס הבוקר לראשונה שר האוצר יובל שטייניץ לפרשה המסעירה השבוע את עולם הבנקאות ובמרכזה דרישתם של בעלי השליטה בבנק דיסקונט (משפחת ברונפמן) מיו"ר הבנק, שלמה זוהר, להתפטר לאלתר מתפקידו.

"היו הרבה שמועות ודיווחים על עמדת האוצר ועל דברים שכביכול נאמרו בחדרים סגורים - חלקם היו נכונים וחלקם היו נכונים פחות", אמר שטייניץ בהתייחס לסוגיה והוסיף: "משרד האוצר יפעיל את שיקול הדעת כאשר טובת הכלכלה, הציבור והבנק עומדים לפנינו - והם בלבד". שטייניץ סירב להתייחס בראיון לטענות לפיהן בעלי השליטה בבנק "הונו" את האוצר וטענו כי עדכנו את הפיקוח על הבנקים בדבר ההדחה הצפויה בטרם פנו ליו"ר הבנק בדרישה שיתפטר: "אין לי כוונה להתייחס לדברים באופן פומבי" אמר שטייניץ בתגובה לדברים.

על פי ההערכות, באוצר מתנגדים להליך ההדחה של זוהר - זאת לאור העובדה שלא הוצגו ראיות או סיבות משמעותיות המצדיקות צעד שכזה על המשמעויות שלו ליציבות הבנק, למעמד ההנהלה והדירקטורים בו ולמערכת הבנקאית כולה. לאור העובדה כי האוצר מחזיק בכרבע ממניות הבנק - ישנה חשיבות רבה לעמדת המשרד. עם זאת, ייתכן מאוד כי משרד האוצר כלל לא יידרש להתייחס באופן פומבי לסוגיה לאור העובדה כי גם בדירקטוריון עצמו לא מסתמן רוב להדחתו של זוהר.

בתוך כך התייחס שר האוצר בראיון שהעניק הבוקר גם לסוגיית גירוש הילדים הזרים והתבטא במעורפל כשהגדיר שיש לבצע את המדיניות "ברגישות ובנחישות". שטייניץ כבר התבטא בעבר באופן חריף כנגד אוכלוסיית העובדים הזרים בטענה כי מדובר באיום משמעותי על שוק העבודה הישראלית ועל הצמיחה במשק, אך נמנע עד כה מלהתייחס להיבטים חברתיים של הטיפול בסוגיית העובדים הזרים ובנושא גירוש הילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully