וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל הים לכד ספינה שהבריחה נשק מאירן לחיזבאללה

יהושע בריינר ורמי שני

4.11.2009 / 13:15

כוח של חיל הים עצר ספינה, שככל הנראה עשתה דרכה מאירן לסוריה, ועל סיפונה תחמושת ואמצעי לחימה. בצה”ל מעריכים כי הנשק יועד לחיזבאללה. האוניה, שנשאה דגל אנטיגואה, הועברה לחופי ישראל להמשך בדיקות. נתניהו: "הנשק יועד לפגוע בערי ישראל"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף. עריכת וידאו: גדי וינסטוק. קריינות: אילן שניג)

הקומנדו הימי עצר הלילה (רביעי) אוניה שעל סיפונה תחמושת ואמצעי לחימה. על פי הערכות, הספינה שהיתה בדרכה מאירן לסוריה, העבירה נשק לארגון חיזבאללה. האוניה, ששמה "פרנקופ", נעצרה במרחק של 100 מייל מערבית לחופי ישראל, סמוך לקפריסין, ונשאה דגל אנטיגואה. צוות הספינה לא התנגד למעצר.

כוחות חיל הים ערכו לאוניה בידוק ומצאו כי היא נושאת בתוכה אמצעי לחימה מגוונים במסווה של משלוח אזרחי. לאחר הבידוק הובלה האוניה על ידי חיל הים לחופי ישראל לצורך המשך הסריקות ובדיקה יסודית של המטען ובשעות אלו כוחות צה"ל בודקים את תכולתה. על חלק מהמכולות הופיעו כתובות בשפה הפרסית, מה שמרמז על זהות השולחים.

גורמים בצה"ל ציינו כי מצאו בספינה כמויות נשק גדולות. "אנחנו יודעים שכבר מתום מלחמת לבנון השנייה החל חיזבאללה להבריח נשק אל המדינה דרך הים. יוניפי"ל אמורה למנוע את מעבר הספינות הללו, אולם אין בסמכותם לעלות ולבדוק אותם". אחרי המבצע של הקומנדו הימי עקבו מקרוב קצינים בכירים בצה"ל, שעודכנו בכל העת על הנעשה במימי הים התיכון.

במערכת הביטחון עקבו מקרוב אחר הספינה במהלך הימים האחרונים, עד שנפלה ההחלטה הסופית להשתלט עליה. כעת בודקים צוותים גדולים של צה"ל את האמלח שנמצא על הספינה. אחד החששות הוא כי חיזבאללה ניסה להבריח בספינה גם נשק נגד מטוסים, המוגדרים על ידי צהל כ'נשק מפר איזון'.

ראש אמ"ן, אלוף עמוס ידלין סקר אתמול בפני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת את תמונת המודיעין של צה"ל והסביר כי מאז תום מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה שוקדים הארגונים הפלסטינים החמושים להתחמש בטילים ארוכי טווח ובתחמושת חדישה יותר, תוך קבלת סיוע לוגיסטי וטכני מאירן.

ידלין הוסיף כי "מתחת לפני השטח נמשך תהליך בניית הכוח והתעצמות צבאית של האויבים". הוא מפנה אצבע מאשימה לעבר אירן שלטענתו "מממנת, מאמנת ומעבירה נשק לחמאס, לחיזבאללה ולסוריה".

עדכון ראשון: 10:02

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully