וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אבו מאזן לא יערוך בחירות בינואר

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.11.2009 / 9:20

גורמים בצמרים ובפתח טוענים כי בניגוד להצהרתו, יו"ר הרשות הפלסטינית אינו מתכוון לקיים בחירות - אלא רק מנסה להפעיל לחץ על חמאס

נציגים מהמודיעין המצרי ומארגון פתח הודיעו לנציגי הפלגים הפלסטינים כי בניגוד להצהרתו, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אינו מתכוון לקיים בחירות ב-24 בינואר 2010. כך דיווח הבוקר (רביעי) העיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון. על פי הדיווח, נציגי המודיעין המצרי ונציגי פתח אמרו לנציגי הפלגים כי אבו מאזן פרסם צו לקיים את הבחירות בינואר 2010 "על מנת להפעיל לחצים על חמאס לקבל את הסכם הפיוס".

הנציגים מסרו כי אבו מאזן איננו מתכוון לקיים את הבחירות בגדה המערבית בלבד. העיתון דיווח עוד כי בכיר פתח וחבר הוועד המרכזי של הארגון, מוחמד דחלאן, אמר גם הוא באחת מפגישותיו בעמאן כי אבו מאזן איננו מתכוון לקיים את הבחירות במועד שעליו הכריז לא מכבר, דהיינו בינואר 2010. לפי העיתון, גורמים בפתח "הפעילו לחצים כבדים על אבו מאזן לא לשקול ברצינות לקיים את הבחירות בינואר".

לפני כשבועיים פרסם אבו מאזן פירסם צו נשיאותי בו הוא מורה לקיים בחירות לנשיאות ולפרלמנט ברשות הפלסטינית ב-24 בינואר 2010. זאת משום שחמאס לא נענה להצעת הפיוס הפנים-פלסטינית שגיבשה מצרים. על פי הצו, הבחירות צפויות להתקיים בגדה המערבית, ברצועת עזה ובמזרח ירושלים. בתגובה הודיע חמאס כי מדובר במכה קשה למאמצי הפיוס. "אבו מאזן נכנע לתכתיבים האמריקאים והישראלים", הוסיף הארגון.

בתוך כך, מקורות בחמאס מסרו לעיתון כי גורמים פלסטינים עצמאיים גיבשו באחרונה מספר נסחים של הסכם פיוס המוסכמים על חמאס ומצרים. "אחד הנסחים כולל נספח להסכם הפיוס המצרי ובו מוצגות הסתייגויותיו של חמאס", הוסיפו. לדבריהם, נקודות המחלוקת בין מצרים לחמאס "מעטות מכפי שהוצגו על ידי נציגי הארגון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully