וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דירוג בטיחות הטיסה של ישראל יועלה רק בשנה הבאה"

זוהר בלומנקרנץ

4.11.2009 / 7:04

שר התחבורה הודה כי בשל מחלוקת בין המשטרה לצבא יועלה הדירוג רק באמצע 2010. זו הפעם הראשונה שבה ישראל מודה רשמית כי לא תעמוד ביעד המקורי שהוצהר - לעלות בדירוג עד סוף 2009

"ישראל תשוב לקטגוריה 1 מבחינת בטיחות הטיסה רק באמצע 2010" - כך אמר אתמול ל-themarker שר התחבורה, ישראל כץ. זו הפעם הראשונה שבה ישראל מודה באופן רשמי כי לא תעמוד ביעד המקורי שעליו הצהיר מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א) גיורא רום, לפיו עד סוף 2009 תועלה ישראל מקטגוריה 2 בחזרה לקטגוריה 1 - רמת בטיחות הטיסה הגבוהה ביותר.

בסוף 2008 הורד דירוג בטיחות הטיסה של ישראל לקטגוריה 2, המאפיינת מדינות עולם שלישי, עקב ליקויים בטיחותיים שהתגלו ברמת הפיקוח של רשות התעופה האזרחית. לדברי כץ, משנכנס לתפקיד שם לעצמו מטרה לשוב לקטגוריה 1 בתוך שנה, עד אמצע 2010 - והוא מאמין שיעמוד בכך.

על מה נשענת אמונתך?

"אני דוחף את הנושא. הצבתי אותו בעדיפות עליונה - סוכם כי עובדי רת"א יעברו מצריפים בנתב"ג למשרדים באיירפורט סיטי והוסדרה עצמאותה התקציבית של רת"א ומספר התקנים בה, בהתאם לדרישות האמריקאים.

"אני אופטימי בעקבות תגובות חיוביות שקיבלנו מהאמריקאים על שלבי ההתקדמות שלנו. למשל, בכל הנוגע לחוק הטיס (המסדיר את הפיקוח של רשות התעופה האזרחית על ענף התעופה בישראל - ז.ב), שהם מייחסים לו חשיבות רבה. בנוסף, כחלק מהדרישה של האמריקאים, אנו מקדמים הליך חקיקה של מאות תקנות בתחומי התעופה, ואני מעריך כי בתוך חודש וחצי הן יועברו לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת".

מה באשר למחלוקת בין רת"א למשרד הביטחון וחיל האוויר, לגבי הריבון בשמים?

"הגענו לתיאום מלא מול משרד הביטחון מבחינת חלוקת האחריות של המרחב האווירי. הוויכוח הוא דווקא בין המשטרה והמשרד לביטחון פנים לבין משרד הביטחון. הצדדים אינם מסכימים בנוגע לנחיתת מסוקי משטרה בשדות תעופה צבאיים. צה"ל רוצה שרת"א תבדוק את המסוקים האלה".

נותרה בעיית הפיקוח על התעשייה האווירית, לא?

"האמריקאים רצו לראות תוספת פקחים ברת"א ועמדו לשלול את אישורה של התעשייה האווירית למתן רישוי למטוסים אזרחיים. התערבנו בעניין והעברנו לאמריקאים מכתב התחייבות לפיו יהיו תקנים. מנכ"ל משרדי, יעקב גנות, פעל נמרצות ופתרנו את הבעיה מול האוצר - הסדרנו שבעה תקנים.

"אנו מסתכלים על מכלול הכלים וממשיכים לעבוד על החקיקה הרלוונטית. חוק הטיס הוא שלב קריטי בדרך, לאחר ששנים רבות לא הצליחו להסדירו. סיכמתי עם יו"ר ועדת הכלכלה, אופיר אקוניס, שהכל ייעשה בהליך מהיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully