וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היי-טקיסטים רכשו מלון בנמל יפו ב-7.9 מיליון שקל

רז סמולסקי ורנית נחום-הלוי

4.11.2009 / 10:04

היזמים דני ברנע ואברהם נוימן זכו במכרז אף שההצעה הייתה מחצית מהצעה גבוהה יותר - שנפסלה עקב פגם טכני. המבנה מיועד למלון בוטיק בשטח של כ-3,000 מ"ר עם 50 חדרים ובריכה

היזמים דן ברנע ואברהם נוימן, שהיו בין מקימי חברת ההיי-טק הממד החדיש, שנמכרה תמורת 650 מיליון דולר ל-BMC, נכנסים גם ליזמות נדל"ן.

ברנע ונוימן זכו במכרז שפירסם מנהל מקרקעי ישראל למכירת מבנה לשימור בנמל יפו המתחדש ב-7.9 מיליון שקל. לאחר שיפוץ, המבנה מיועד למלון בוטיק בשטח של כ-3,000 מ"ר עם 50 חדרים ובריכה. את המלון יתכנן האדריכל יואב מסר, שמעריך את ההשקעה בשיפוץ בסכום של כ-25 מיליון שקל (לפי הערכה של כ-2,500 דולר למ"ר). לתכנון המלון היתה שותפה חברת יועצי המלונות ויז'ן הוספיטליטי.

השניים לא הגישו את ההצעה הגבוהה ביותר. קבוצה אחרת הציעה 16 מיליון שקל עבור אותו מלון, פי שניים מההצעה הזוכה. אלא שההצעה הגבוהה נפסלה מאחר שלא עמדה באחת מדרישות המכרז - ולא סיפקה אישורים מטעם משרד התיירות.

המלון נמצא בלב נמל יפו בסמוך למעגן הסירות. הוא מתפרש על פני שלוש קומות וחצי בשטח בנוי של כ-3,000 מ"ר ובגלל מיקומו על שפת המים, לא ניתן יהיה להגדיל את שטחו. הוא נבנה בתקופת המנדט הבריטי ושימש את הנהלת הנמל. לאחר סיום המנדט הוא עבר לרשות ישראל ושימש כבית המכס וכיום הוא משרת את משרדי מנהלת הנמל.

לפני כמה שנים רכשה עיריית תל אביב את מתחם הנמל ממינהל מקרקעי ישראל באמצעות הרשות לפיתוח כלכלי שמנוהלת על ידי שרון קרן, אך המלון נשאר מחוץ לעסקה ונמכר רק כעת לאחר שהמינהל דחה את המכרז שלו פעמיים.

פיתוח המלון הוא אחד השלבים בתוכנית להתחדשות כללית של נמל יפו, בן 5,000 שנה, שעליה מופקדת מינהלת הנמל שמנהלה הוא רן וולף, שהיה בין המנהלים של הנמל בצפון תל אביב. שיקום נמל יפו כולל חיבור שלו לטיילת הרברט סמואל, החלפת תשתיות והקמה של מתחמי בילוי, בית קפה, מסעדות, תרבות ואמנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully