וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקרה של ירי טילים - נא להיכנס לארון

יהושע בריינר

4.11.2009 / 7:00

תכנית המיגון החדשה של פיקוד העורף מציעה פתרונות מקוריים למרחבים המוגנים במקרה של ירי טילים על מדינת ישראל. בין ההצעות: מיטה שהופכת לממ"ד וחדר מדרגות ממוגן

לינה במוסדות חינוך, הפיכת חדרי המדרגות למקלטים ומיטה שהופכת לממ"ד - אלה הן רק חלק מהצעות המיגון החדשות של פיקוד העורף למקרה של ירי טילים ארוכי טווח על ישראל. בימים אלה מציגים לממשלה גורמי פיקוד העורף ובהם אלוף הפיקוד, יאיר גולן, את תוכניותיהם למיגון כלל אזרחי המדינה למצב בו יהיו נתונים תחת מתקפת טילים. בפיקוד, בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות, ממפים בימים אלה את כלל השכונות ובודקים למי מהאזרחים אין מענה הולם למרחב מוגן באזור מגוריהם.

מתוכנית המיגון, חלקה יצירתית במיוחד, שהגיעה לידי וואלה! חדשות, עולה כי אחת האופציות המועדפות היא כי אזרחים שאין בבתיהם ממ"ד ילונו במהלך מתקפת טילים בבתי ספר בשכונותיהם, כשהרשויות המקומיות אף ידאגו להם למזון ולציוד הולם. בעת ירי יעזבו האזרחים את הכיתות וירדו למקלטים שבמוסדות. בתוכנית אף נלקחו בחשבון חיות המחמד, שיעברו לכיתות הלימוד ביחד עם בעליהן.

אופציה נוספת שתועלה בפני הממשלה כחלק מתוכנית המיגון היא סגירת חדרי המדרגות בכלל הבניינים במדינה והפיכתם למרחב מוגן עבור דיירי הבניין. על פי התכנון, קומות העמודים בבניינים יסגרו בחומרי בנייה מיוחדים, ובמקביל יוחלפו כלל הדלתות בבתים לדלתות פלדלת וכך יימנע כניסת הדף לחדרי המדרגות. עלות התוכנית, הנפרסת על פני 12 שנה, צפויה להיות כ-500 מיליון ¤ לשנה, כשבימים הקרובים צפוי להיערך פיילוט לבניין ראשון שישופץ בשיתוף עם משרד השיכון. "המטרה היא לשדרג את הבניינים ולהפוך את חדרי המדרגות למרחבים מוגנים", אמר לוואלה! חדשות ראש מחלקת מיגון אל"ם רוני סרי, "רמת המיגון לתושבי הבניינים במבנה שישופץ אינו מופחת בהרבה ממקלט ציבורי".

אולם הפתרון היצירתי מכל המוצע בתוכנית הינו מיטה וארון מיוחדים הנהפכים למרחבים מוגנים. מדובר במיטות וארונות האמורים לשמש את האזרחים ביום יום, אבל בעת מתקפה יוכלו להתקפל ואמורים להכיל בתוכם עד ארבעה בני אדם ולהגן עליהם מפני הירי. פיילוט ראשוני של הפרויקט צפוי להתחיל במגורים בבסיס חיל האוויר במרכז הארץ, שם נבחן אבטיפוס להצעה. עלות ארון ממוגן צפוי לעלות כעשרת אלפים ש"ח.

"אנחנו נערכים לכל אפשרות של ירי אל עבר המדינה", אומר אל"ם סרי, "וחלק מההערכות היא הגנה על האזרחים בכל דרך אפשרית, כך שלכל תושב במדינה יהיה מרחב מוגן ובטוח בעת ירי. המטרה שלנו היא למצוא פתרונות יעילים ומתקדמים לאלו שאין להם ממ"דים בבתים, ובחלק מהפתרונות בתי האזרחים אף ישודרגו בזכות התוכנית. תוכנית המיגון שתוצג בפני הממשלה תצמצם באופן משמעותי את הפערים שישנם בנושא ותאפשר הגנה מרבית לאזרחים בעת מתקפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully