וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוצח רוסי, הגזענות ישראלית

אלי פינברג

3.11.2009 / 21:25

משפחת אושרנקו נרצחה כנראה על ידי יהודי שעלה מרוסיה. אלי פינברג לא מבין מדוע הזעזוע מהרצח הומר לשנאת זרים

קרליק ברוסית זה גמד. במקרה של דמיאן קרליק המואשם ברצח המחריד של משפחת אושרנקו, מדובר ככל הנראה בגמד מרושע מאוד. תווי פניו הסלביים של החשוד גרמו לאנחת רווחה בקרב הציבור הישראלי. הרצח המזוויע בוצע כנראה בתוך הקלחת הרוסית, הכל כך זרה והלא שלנו. הרי מה לנו ולאכזריות הספק יהודית הזאת.

המשטרה גם הזדרזה והדליפה אמירות שיטנה של קרליק בחקירתו, למשל השאלה "מה אתם מתרגשים מרצח המשפחה? ברוסיה זה לא היה מעניין אף אחד...". כך שבמקום לדרוש מהמשטרה תשובה לשאלה מדוע קרליק לא הוסגר לרוסיה, שם הוא מבוקש באשמת שוד מזוין, הדיון הציבורי מתמקד בקווי האופי של עולה סובייטי מצוי. הם אכזריים, הם שותים, הם לא מוסריים והם רוצחים אחד את השני.

"הגויים אשמים! "ראיתי הכל מראש והזהרתי", אמר שר הפנים לשעבר מטעם ש"ס, יצחק פרץ, שבזמנו דרש לשנות את חוק השבות כך שתותר עלייתם רק של יהודים על פי הלכה.

יהודי רוצח יהודי?

הזדעזעתי כששמעתי את פרץ. אומנם ידעתי שהרפש האנושי הזה ישמיע את קולו, אך בכל זאת הופתעתי ממהירות התגובה. רבים בישראל חושבים כך, אלה ששונאים כל דבר זר, בפרט כל זר שמוצאו ברוסיה. הם אינם מסוגלים לחשוב אחרת.

השר לשעבר פרץ אמר שאם בזמנו היו מקבלים את דעתו ומונעים את כניסתם של אותם גויים, כהגדרתו, הרצח של משפחת אושרנקו היה נמנע. מזמן לא שמעתי אמירה יותר גזענית ומבחילה.

"יש משהו בדבריו" חשבו ואמרו כמה וכמה משומעיו בישראל. הרי לא ייתכן שרוצח אכזר של הילדים המסכנים יהיה יהודי... הייתכן שיהודי ישחט תינוק תמים? "לא לא ולא" ענו לעצמם . כאילו מעולם לא חיו בישראל מפלצות ששמן גולדרינג ופימשטיין, כאילו הסיפור של רוז פיזאם מעולם לא התרחש...

לכל אלה בישראל, הן בציבור הרוסי והן בציבור הוותיק, שהתנחמו בכך שאולי קרליק לא יהודי, ומצאו בכך נחמה, אני אומר: גזענים אתם, גזענים שפלים. גם אתם קרליקים בדיוק כמונו, כולנו קרליקים. ולא תצליחו לברוח מזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully