וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקלאים לחצו -התאילנדים אושרו

עמירם כהן

3.11.2009 / 18:36

משרד הפנים אישר זכאותם לעבודה בישראל של 2,000 פועלים תאילנדיים, ואישורי עבודה ואשרות כניסה ל-1,200 מהם כבר נשלחו לתאילנד

משרד הפנים אישר זכאותם לעבודה בישראל של 2,000 פועלים תאילנדיים, ואישורי עבודה ואשרות כניסה ל-1,200 מהם כבר נשלחו לתאילנד. כך עולה מדיון חירום שקיימה היום ועדת הכנסת לעובדים זרים בראשותו של יו"ר הלובי החקלאי בכנסת ח"כ שי חרמש (קדימה).

עדיין לא אושרה זכאותם של 3,400 פועלים, שנועדו להחליף עובדים שסיימו החל מראשית השנה את חוזי העסקתם בישראל וחזרו לארצם. ראשי החקלאים הודיעו כי הם מקווים כי העובדים שכניסתם אושרה יגיעו בימים הקרובים לישראל, וייכנסו למשקים החקלאיים שנמצאים במצב התמוטטות כלכלית בשל היעדר עובדים.

חרמש הזהיר כי כל עיכוב נוסף בהשלמת מכסת העובדים עליה הוסכם בין הממשלה להתאחדות חקלאי ישראל (27,500) יגרום לנזק בלתי הפיך שישמיט את הקרקע תחת קיומה של החקלאות בפריפריה ובאזורים המרוחקים. חרמש דרש משרי הפנים והחקלאות "להכיר במצב החירום אליו נקלעה החקלאות בישראל בשל מחסור בעובדים, ולהורות לאחראיים על כך במשרדיהם לעשות את המוטל עליהם ולהפסיק להסתתר מאחרי טיעונים פרוזדורליים", כדבריו.

נציג משרד הפנים בדיון, מאיר שפיגלר, דיווח לוועדת המשנה, כי בהוראת שר הפנים אלי ישי, יתאפשר לחקלאים לקבל את שירותי המשרד בכל הנוגע לאישורי העסקת עובדים זרים באתרים נוספים פרט לנתב"ג, וכי כל חקלאי שישלים את ההליכים לקבלת עובדים חליפיים במקום אלו שעזבו את הארץ, לא ייאלץ להמתין עד שתושלם בדינת הזכאות של כל חקלאי ישראל.

על פי החוק, זכאי עובד תאילנדי לשהות בארץ 63 חודשים ולאחר מכן לעזוב ולחזור לתאילנד. לטענת החקלאים, מתחילת השנה לא הורשו עובדים חדשים להיכנס לארץ ולהחליף את העובדים שסיימו את שהותם בישראל.

עיקר המצוקה נגרמה לחקלאי הערבה, הנמצאת בשיא עונת איסוף הירקות בחממות. הנזק העיקרי צפוי לייבולי הפלפל - הגידול החשוב ביותר בישובי הערבה. ב-2007 הסתכם יצוא הפלפל לאירופה בכ-945 מיליון שקל. בדיון נוכחו חקלאים שהגיעו מכל הארץ ותבעו מחברי הוועדה לפעול מיידית לכניסתם של עובדים תאיילנדים לישראל כדי למנוע שייבולי עונה שלמה יירדו לטמיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully