וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד שעות בהיי טק? תוכל להתלונן לפקח

חיים ביאור

3.11.2009 / 18:06

גוף שהוקם כדי לפעול להגנה על זכויותיהם של עובדיי ההיי טק, יחל בימים הקרובים ב"מבצעי אכיפה" כדי להבטיח שהחברות אינן מפרות את חוקי העבודה ואת חוזי ההעסקה של העובדים

התאחדות עובדי תעשיות העילית, גוף חדש שהוקם כדי לפעול להגנה על זכויותיהם של עובדיי ההיי טק, תחל בימים הקרובים ב"מבצעי אכיפה" כדי להבטיח שהחברות אינן מפרות את חוקי העבודה ואת חוזי ההעסקה של עובדי ההייטק.

ההתאחדות הגיעה בעניין זה להבנות עם משרד התמ"ת, המפעיל אמנם פקחים מטעמו המסיירים במקומות העבודה, אולם אלו פוקדים בעיקר מפעלי תעשיה מסורתית ובתי מסחר ולא חברות הייטק. בשלב ראשון יפעלו עשרות מתנדבים של ההתאחדות באיזורי ההיי טק בהרצליה פיתוח, רעננה ורמת החייל ובהמשך הם יתפרסו בחיפה ובאיזורים אחרים בארץ.

לדברי בצלאל גרינברג, ממייסדי ההתאחדות, משרד התמ"ת ידריך את מתנדבי ההתאחדות איך לבוא במגע עם המעסיקים בענף ההיי טק ואיך לזהות עבירות על חוקי העבודה. גרינברג: "מאז פרוץ המשבר הכלכלי, מתייחסים המעסיקים בענף ההיי טק אל העובדים על פי מצב רוחם. אנו מקבלים מדי יום עשרות פניות על העסקה במשך שעות רבות, אל תוך הלילה, גם כשהעובד אינו רוצה בכך. אי תשלום עבור עבודה בשעות נוספות, קביעת תורנויות או כונניות לימי סוף השבוע וביטול הטבות קבועות במחי החלטה, בלא היוועצות עם העובדים". לדבריו, תופעה אחרת שהתקבעה במידה רבה בענף הוא אי קבלתם לעבודה של מועמדים בני 45 או יותר, בניגוד לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה.

"גם כעת, כשהמשק בהתאוששות וחברות ההיי טק שיפרו את תוצאותיהן העסקיות, לא חלה ירידה בכמות ההפרות של חוקי העבודה מצידן והתופעה משותפת לחברות גדולות כקטנות, מכיוון שגם באלה וגם באלה אין מי שיזעק על ההפרות". לדבריו העובדים שרויים בפחד מפני פיטורים באם יעזו להתלונן.

התאחדות עובדי תעשיות ההיי טק כבר הקימה צוות משפטי המטפל בפניות של עובדים. במקביל ההתאחדות יצרה קשר ראשוני עם מנכ"לית האגף לאיגוד מקצועי של ההסתדרות, מירה ארינובסקי, במגמה לבחון את האפשרות של שיתוף פעולה בעניין השמירה על זכויות העובדים בענף, אך הצדדים לא הגיעו לסיכום ביניהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully