וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידלין: "חמאס חזק ממה שהיה ערב המבצע"

3.11.2009 / 16:43

ראש אמ"ן הוסיף על דבריו מהבוקר, וסיפר כי "מבחינת רקטות, חמאס הגיע למצב טוב יותר". על אירן: "מתקדמים בצורה רוחבית לפצצה". על מצרים: "עושים מאמצים למנוע הברחות לרצועה"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: רויטרס, שי מכלוף עריכה: ענת ברק, קריינות: אילן שניג)

"חמאס נמצא בתהליך שיקום מואץ של מערך האש. הם הגיעו למצב טוב יותר מבחינת רקטות ממה שהיה בשליטתם ערב מבצע עופרת יצוקה". כך אמר היום (שלישי) ראש אמ"ן עמוס ידלין בישיבת ועדת החוץ והביטחון בכנסת. דבריו של ידלין מצטרפים לדברים אותם אמר מוקדם יותר היום בפני הוועדה ולפיהם "חמאס ביצע בימים האחרונים ניסוי מוצלח בשיגור רקטה לטווח של 60 ק"מ שיכולה להגיע עד גוש דן".

בתגובה לדברים, אמר דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, כי ישראל יכולה להגיד "מה שהיא רוצה" אולם "יש ספק גדול וסימני שאלה גדולים" לגבי כל הדברים שהיא אומרת. הוא סירב להגיב לדברים של ידלין אך הבהיר כי לישראל יש מטרה מאחורי פרסום הדברים, "והניסיון שלנו מעיד על כך". עוד אמר אבו עוביידה כי חמאס אינו מאשר ואינו מכחיש את הדברים של ראש אמ"ן.

מדבריו החדשים של ידלין ניתן לראות נדבך נוסף של שיתוף הפעולה בין אירן וחמאס. ידלין סיפר כי "יש רצון של אירן ושל חמאס שהנשק שהגיע לחיזבאללה יגיע גם אליהם". עם זאת, הבהיר ידלין כי "אפקט עופרת יצוקה פועל, חמאס הוא גוף מרוסן. בספטמבר נורו 19 רקטות על ידי גופים סוררים שלא שייכים לחמאס, הפועל למנוע את הירי משום שהוא מבין שטיל בודד יכול להוביל להתחממות הגזרה".

ידלין התייחס למאמצים שמשקיעה מצרים בניסיון למנוע הברחות של אמצעי לחימה וכספים לרצועת עזה ואמר כי "יש שיפור בעשייה המצרית גם נגד הברחת כספים. הם עושים מאמצים שלא עשו בעבר במצרים ובסיני, אך הם לא מצליחים לעצור את כל ההברחות".

ידלין הוסיף גם על התפיסה של אמ"ן כלפי האסטרטגיה האירנית בנושא הגרעין ואמר כי "האסטרטגיה האירנית היא לא להגיע כמה שיותר מהר לפצצה, אלא להתקדם בצורה רוחבית. זה נותן להם אפשרות לקצר את הזמן כאשר ירגישו שזה הזמן הטוב ביותר להכנת הפצצה".

פעיל חמאס בעצרת ברצועת עזה. AP
"אפקט עופרת יצוקה פועל, חמאס הוא גוף מרוסן"/AP

מוקדם יותר היום סיפר ידלין כי "החמאס ביצע בימים האחרונים ניסוי מוצלח בשיגור רקטה לטווח של 60 ק"מ שיכולה להגיע עד גוש דן. בתקופה האחרונה זיהינו מאמצים לייצר או להפיק טיל שיגיע לגוש דן, זיהינו ניסוי של ירי טיל עם טווח ירי של 60 ק"מ שנורה לים".

ידלין התייחס למערך האיומים על ישראל וציין כי "הקיץ החולף היה השקט ביותר בישראל מזה עשרות שנים". הוא הסביר את השקט היחסי בכך שההרתעה הישראלית פועלת, הציפיות באזור ממדיניות ארה"ב לגבי המזרח התיכון, העיסוק של יריביה של מדינת ישראל בבניין הכוח שלהם ובוויכוחים פנימיים בארגונים היריבים לישראל. עם זאת, ראש אמ"ן הוסיף כי "מתחת לפני השטח נמשך תהליך בניית הכוח והתעצמות צבאית של האויבים". הוא מפנה אצבע מאשימה לעבר אירן שלטענתו "מממנת, מאמנת ומעבירה נשק לחמאס, לחיזבאללה ולסוריה".

בקשר לחזית הצפונית, אמר ידלין כי "חיזבאללה ממשיך להתחמש, צובר אמצעי לחימה ונשק המועבר דרך סוריה, "ובדרכים אחרות כמו דרך טורקיה". צבירת האמל"ח מתבצעת גם מדרום לליטאני וגם בבתי אזרחים, בניגוד להחלטה 1701 של האו"ם". בהתייחסו לסוריה, אמר ידלין כי היא נוהגת בדו-פרצופיות, "סוריה הפכה לבית חרושת מרכזי ולאסם של תחמושת לציר הרדיקלי בסיוע כספי וטכנולוגי של אירן. סוריה משחקת בשני פנים: מצד אחד היא מראה פנים למערב, מצד שני בדלת האחורית היא משמשת כבית חרושת לייצור אמל"ח".

בהתייחס לתכנית הגרעין האירנית העריך ראש אמ"ן כי "מתקן העשרת האורניום שנחשף בעיר קום הוא לא מתקן לצרכים אזרחיים, אלא מתקן להעשרת אורניום שבו תהיינה כמות צנטריפוגות מתקדמות שבסיוען יקוצר תהליך העשרת האורניום".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully