וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרכון אבד? בעתיד תשלם קצת פחות

רינה רוזנברג

3.11.2009 / 17:49

בעקבות החלטת בג"ץ מלפני שלושה שבועות הודיע היום משרד הפנים כי יפעל להפחתת אגרת הנפקת דרכון בגין אובדן או גניבה מסכום של 1000 שקלים ל-750 שקלים

בעקבות החלטת בג"ץ מלפני שלושה שבועות הודיע היום משרד הפנים כי יפעל להפחתת אגרת הנפקת דרכון בגין אובדן או גניבה מסכום של 1000 שקל ל-750 שקל. ממשרד הפנים נמסר כי התקנות החדשות יוגשו לאישור ועדת התקנות בשבועות הקרובים.

בינואר 2009 נכנסו לתוקף תקנות חדשות של משרד הפנים אשר העלו את שיעור האגרה עבור הנפקת דרכון, בנסיבות בהן הדרכון הקודם אבד, נגנב או הושחת - מ-400 שקלים לסכום של 1000 שקלים, זאת בשעה שהנפקת דרכון חדש עולה 250 שקלים בלבד.

כשלושה חודשים לאחר מכן עתרה האגודה לזכויות האזרח לבג"ץ נגד התעריף החדש בטענה כי האגרה החדשה מהווה קנס שנועד להעניש את האזרחים שדרכונם הלך לאיבוד או נגנב.

במשרד הפנים השיבו לעתירה כי העלאת האגרה במהלך החודשים האחרונים הוכיחה עצמה ונרשמה ירידה של 30% במספר הדיווחים על אובדן וגניבה של דרכון ישראלי. לטענתם הסיבה לפער במחירים בין הנפקת דרכון חדש לבין הנפקת דרכון שנגנב או נאבד נובע מבדיקות ועלויות רבות יותר מאלו שנדרשות בעת הנפקת דרכון חדש.

בג"ץ קבע כי תוספת האגרה היא אכן על פניה קנס, שמשרד הפנים אינו מוסמך להטיל, והמליץ למשרד הפנים לשקול לבטל את הקנס ולהחליפו בתוספת אגרה סבירה בשיעור נמוך, המשקף את השירות הכרוך בהנפקת דרכון בנסיבות אלה.

בהתאם לכך הודיע היום משרד הפנים כי "הסכום שהונהג על סך 1000 שקל הכביד על הציבור הישראלי יתר על המידה ומסיבה זו השר ישי יפעל להתקנת תקנות לשינוי עלות האגרה". בשלב ראשון, בכוונתו של השר ישי להפעיל את ההקלה לתקופת ניסיון בת שנה בלבד ולאחריה יבחן את תועלתה. השר ישי: "לאובדן של דרכון או לגניבתו יש השלכות מרחיקות לכת, בכל הרבדים. עם זאת, אני סבור שאגרה של 1000 שקל היא מעבר לסביר ומקשה מאד על האזרח הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully