וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: להגן על הפלסטינים מישראל הגזענית

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.11.2009 / 18:06

דובר משרד החוץ בקהיר פרסם הודעה חריפה נגד מה שהוא מגדיר כ"צעדים הישראלים שמשנים את הדמוגרפיה בירושלים". מוקדם יותר נכנסו 30 מתנחלים לבית פלסטיני במזרח העיר

דובר משרד החוץ המצרי חוסאם זכי, פרסם הערב (שלישי) הודעת גינוי לפעולות האחרונות שביצעה ישראל במזרח ירושלים. דבריו של זכי נאמרים לאחר שמוקדם יותר דווח כי מתנחלים נכנסו בגיבוי המשטרה לבית של פלסטינית המתגוררת בשכונת שייח' ג'ראח במזרח ירושלים.

במצרים אומרים כי למרות השימוש בכוח, ישראל לא תצליח לכפות מציאות אחרת בשטחים הפלסטינים ובירושלים בפרט. בהודעה נמסר כי מצרים "מודאגת" מהצעדים הישראלים בירושלים שכן הם נועדו לשנות את המציאות הגיאוגרפית והדמוגרפית בעיר. הוא מסר עוד כי מצרים מגנה את ההסלמה והתוקפנות הישראלית על ירושלים ועל מסגד אל-אקצא וקרא לקהילה הבינלאומית להגן על הפלסטינים מפני צעדיה "הגזעניים" של ישראל.

שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט אמר היום במסיבת עיתונאים בקהיר כי מצרים מעוניינת בערבונות לפיהם כל משא ומתן ישראלי-פלסטיני יוביל להקמת מדינה פלסטינית ולא ישמש לבזבוז בזמן, כלשונו. "אנו רוצים ערבונות עבור הפלסטינים, שיבטיחו להם שהמגעים לא ישמשו למשיכת זמן או להשלים את מטרות הישראלים נגדם", אמר.

בהתייחסו לדבריה של מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון בנוגע לבנייה הישראלית בהתנחלויות, אמר אבו אל-רייט כי הוא רוצה להמתין לבואה של קלינטון לקהיר הערב ולשמוע ממנה את הבהרותיה בנושא זה. "אנחנו צריכים לשמוע ממנה את הדברים ולבחון אותם בעצמנו", אמר. קלינטון צפויה כאמור להגיע הערב לקהיר ולהיפגש מחר עם נשיא מצרים חוסני מובארק.


מוקדם יותר היום נכנסו 30 מתנחלים בגיבוי המשטרה לבית של פלסטינית המתגוררת בשכונת שייח' ג'ראח וזאת לאחר שבית המשפט העליון החליט כי הבית באזור המדובר שייך ליהודים. מקורות פלסטיניים דיווחו כי קבוצה של 30 מתנחלים פלשה לבית פלסטיני בשכונה, אשר שייך לאישה פלסטינית בשם רפקה אל- כורד, והשתלטה עליו.

שייח' ג'ראח. רויטרס
הבית שייך לאישה פלסטינית/רויטרס

בחודש אוגוסט פונו שתי משפחות פלסטיניות מבתיהן אשר בשכונה. כוחות משטרה ומג"ב, שהגיעו למקום פירקו לאחר הפינוי גם את אוהל המחאה, שהוקם במקום. לאחר הפינוי העבירה מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, ביקורת על ההחלטה לפנות את המשפחות הפלסטיניות מבתיהן ואמרה כי הפעולה מנוגדת ל"מפת הדרכים".

"אלו פעולות מצערות מאוד" אמרה קלינטון. "אמרתי בעבר שפינוי משפחות והרס בתים במזרח ירושלים לא עומדים בקנה אחד עם ההתחייבויות שקיבלה על עצמה ישראל. אני קוראת לממשלת ישראל ולעיריית ירושלים להימנע מפעולות פרובוקטיביות כאלה". על שני הצדדים יש אחריות להימנע מפרובוקציות שעשויות לחסום את הדרך להסכם שלום".

(עדכון ראשון: 16:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully