וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים לשעבר ברכבת ישראל מואשמים בשוחד

גלעד גרוסמן

3.11.2009 / 14:46

שני בכירים לשעבר החברים בוועד העובדים של רכבת ישראל מואשמים כי לקחו שוחד של עשרות אלפי שקלים. השוחד ניתן בתמורה להטיית מכרזים לאספקת פריטי לבוש לעובדי הרכבת

כתב אישום הוגש היום (שלישי) לבית משפט השלום ברמלה נגד יושב ראש ועד העובדים הארצי של הרכבת לשעבר, שאול עוקיש, ונגד מיכה חיון, שהיה יו"ר ועד העובדים במחוז דרום. השניים מואשמים כי לקחו שוחד בגובה של עשרות אלפי שקלים מספק ביגוד.

מכתב האישום עולה כי בנוסף לחברותם בוועד עובדים עוקיש וחיון היו חברים גם בוועדת הביגוד, שבחנה מכרזים לאספקת פריטי לבוש לעובדי הרכבת.לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין ליאת גלבוע – אמיר מפרקליטות מחוז מרכז, ב-2003 פרסמה הרכבת מכרז פומבי לאספקת פרטי לבוש לעובדים. מי שזכתה במכרז היתה חברת "וולף זאב שניצלר בע"מ", בבעלותו של צביקה שניצלר. הרכבת הזמינה ממנו כ-1,200 מעילים בעלות של כ-327 אלף שקלים. שניצלר, שרצה להאריך את החוזה, פנה בדצמבר 2004 לחיון בניסיון לברר מתי צפויה הזמנה נוספת. חיון השיב שהדבר תלוי בעוקיש, וכי כדי לזכות במכרז יש צורך ש"הנוגעים בדבר ייהנו או יתוגמלו".

חברים בוועדת ביגוד

שניצלר הבטיח לתגמל את המעורבים, וכעבור כמה שבועות התכנסה ועדת הביגוד ואישרה הזמנה של כ-1,300 מעילים נוספים. על פי כתב האישום, שניצלר שילם לחיון 3000 דולר. חיון שאל אותו אם לפי דעתו "זה כל החשבון שמגיע לו, כי הכסף הזה הולך לעוד גורם". לאחר זמן קצר מסר לו שניצלר 3,500 דולר נוספים ולאחר מכן 2,000 דולר נוספים.

בסוף 2005 זכה שניצלר במכרז נוסף, הפעם לספק מכנסי ג'ינס לעובדי הרכבת. הפעם שילם לחיון ועוקיש, לפי כתב האישום 5,000 דולר. בנוסף, שניצלר סיפק מגבות עבור "שי לחג" לעובדי הרכבת, ושילם לחיון בין 30 ל-40 אלף שקל בתמורה. חיון מסר לעוקיש כ-7,500 שקל מסכום זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully