וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש קבע - 'חגיגת' איננו סם מסוכן

איילה חננאל

3.11.2009 / 14:05

השופטת רחל גרינברג, שחררה בעל פיצוציה החשוד באחזקה ומכירה של כדורי 'חגיגת' לאחר שקבעה כי החומר אינו סם מסוכן. "אין ראיה ממשית כי החשוד החזיק בחומר החשוד כסם"

השופטת רחל גרינברג, מבית המשפט המחוזי בתל אביב, שחררה היום (שלישי) בעל פיצוצייה שנחשד באחזקה ומכירה של כדורי 'חגיגת', לאחר שקבעה בהחלטתה כי,"חגיגת אינו סם מסוכן".

בדיון שנערך היום בבית המשפט השלום בתל אביב ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של מוכר בפיצוצייה שנחשד במכירת 'חגיגת' וזאת לאחר שבחיפוש שנערך בפיצוציה נתפסו מוחבאים כדורים החשודים כחגיגת. "מדובר בחומר הנכלל בפקודת הסמים המסוכנים", טען התובע המשטרתי רס"מ תומר עובדיה. בית המשפט לא קיבל את טענת המשטרה כי אכן מדובר בסם מסוכן וסירב לשלוח את החשוד למעצר.

בהחלטתה ציינה השופטת רחל גרינברג כי "מאחר ועל פניו, כפי שנקבע על ידי בתי המשפט, חגיגת אינו סם מסוכן, אין בפני ראיה ממשית כי החשוד החזיק בחומר החשוד כסם. בנסיבות אלו על פי הראיות שהוצגו לי אני מורה על שחרורו של החשוד".

פקודת הסמים עודכנה שוב לפני כארבעה חודשים

לפני חודש שחרר בית משפט השלום בתל אביב שני אחים מיפו, בגילאי 31 ו-33, החשודים בהקמת מפעל לייצור הסם חגיגת בתוך בית משפחתם. האחים שוחררו לאחר שבית המשפט קבע כי כלל לא ברור האם החומר חגיגת שנמצא בחצר הבית, הוא אכן סם. פרקליטם של האחים,עורך הדין גיא פרידמן, טען כי טרם יגיעו תוצאות בדיקות המעבדה המוכיחות כי הקפסולות שנמצאו הן אכן בפקודת הסמים ואינן בלתי חוקיות, יש לשחרר את האחים לביתם מאחר וידוע כי בהרבה מקרים, תוצאות הבדיקה חוזרות בתשובה שלילת והחומר הנתפס מתברר כחוקי. השופט בני שגיא קיבל את טענותיו של עורך הדין פרידמן, ושחרר את האחים לביתם.

כדורי ה'חגיגת' הן קפסולות המכילות אבקה לבנה אשר ניתן לשתות או להסניף, והשפעתם ממריצה. המרכיב העיקרי בסם הוא החומר הסינטטי קטינול, אשר נמצא גם בעלי הגת (החוקיים), ובאלפי תרופות הנמכרות בכל בית מרקחת בעולם ובארץ. למעשה, פקודת הסמים מתייחסת לקטינול בלבד ודי בשינוי קל שעושה היצרן בנוסחה, כדי להביא להרכב חדש שאינו כלול בפקודה. עקב כך,לפני כארבעה חודשים, עודכנה פקודת הסמים בפעם הרביעית מאז הוכנס אליה החגיגת, במטרה שחלק מנגזרותיו של הקטינול אשר טרם הוכנסו לפקודת הסמים, יהפכו לבלתי חוקיים. כיום מרכיביהם של רוב כדורי החגיגת הנמצאים בפיצוציות אינם נכללים בפקודת הסמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully