וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרוזי מסרב להתגייס: "לא אשרת בצבא כיבוש"

3.11.2009 / 12:16

ולאא קאסם, בן 18 מהכפר בית ג'אן, נשלח לכלא הצבאי לעשרה ימים לאחר שסרב להתגייס לצבא. צה"ל: "מדובר במשתמט רגיל"

חיזוק לא צפוי לשמיניסטים הסרבנים: צעיר דרוזי נשלח לכלא הצבאי לאחר שסירב להתגייס לצה"ל בטענה כי מדובר בצבא שכובש עם אחר וכן על רקע אפליה הקיימת לדבריו בין העדה הדרוזית לאזרחים יהודים. הצעיר, ולאא קאסם נפאע, בן 18 מהכפר בית ג'אן, נשלח לפני כשבוע לכלא הצבאי לאחר שהצהיר בפני הצבא כי הוא מסרב להתגייס לצה"ל, זאת למרות שהוא מחויב להצטרף לשורות הצבא, כך נודע לוואלה! חדשות. נפאע, אחיינו של חבר הכנסת סעיד נפאע ממפלגת בל"ד, נשלח לתקופת מאסר שנייה בן עשרה ימים.

"ולאא הצהיר כי אינו רוצה לקחת חלק בצבא כובש", מספר אביו קסאם, "וכי הוא תומך בעם הפלסטיני ובכל עם הנאבק על חירותו. מעבר לכך, ולאא יודע שברגע שהוא ילבש מדים יתייחסו אליו בצורה אחת, אבל כמו יתר בני העדה הדרוזית, ברגע שיסיר אותם תימשך האפליה נגדו בחינוך ובבריאות. הוא תומך בכל מי שמסרב להתגייס כשהוא שואף לשלום בין שני העמים ומוכן לשלם על כך את המחיר". גם דודו מגן על סרבנותו של ולאא. "גיוס דרוזים היא לא רק פגיעה בזכות הקיום שלהם שכן הם חלק מהעם הפלסטיני", אומר ח"כ נפאע, "אלא גם בזכות האנושית של בני מיעוטים החיים במדינות נאורות להיות פטורים מגיוס לצבא. על הצבא לכבד את רצונו של ולאא שלא לקחת חלק בכיבוש".

במקביל, נשלחו באחרונה שניים מחותמי מכתב השמיניסטים לכלא הצבאי. אור בן דוד מירושלים, מיוזמות המכתב, נשפטה ל-20 ימי מחבוש ואפי ברנר מראשון לציון נשפט לעשרה ימים. "הצהרנו שאיננו מוכנים להתגייס לארגון המשליט משטר צבאי ומתנהג באלימות כלפי חפים מפשע", סיפר ברנר, "המחיר שאנחנו משלמים הוא מינורי לעומת הפלסטינים החיים בגדה שנאלצים לחיות בגלל הכיבוש בצורה בלתי אנושית כל חייהם".

גורמים בצה"ל דוחים את טענות משפחת נפאע ואומרים כי "ולאא משתמט מגיוס מזה כשנה וחצי. הוא זומן מספר רב של פעמים אך בחר שלא להתייצב, ובמהלך תקופה זו לא הסדיר את מעמדו והתעלם מפניות צה"ל. לאחר שטען בפני קצין מיון כי הוא אינו מעוניין להתגייס הוא נשלח לכלא". מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "חוק שירות ביטחון מחייב את בני העדה הדרוזית להתגייס מאז שנת 1956, שנה בה קיבלה העדה מעמד של עדה עצמאית הנפרדת בחינוך ובחברה מערביי ישראל. יצוין כי שיעור הגיוס מקרב בני העדה הינו גבוה ביותר. מקרים חריגים של השתמטות מטופלים בהתאם לנוהלי הצבא".

פנייה לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully