וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצב התקשר לשריד והבהיר: לא התכוונתי לפגוע בכם

13.8.2000 / 13:21

בסוף השבוע צוטט הנשיא באומרו כי החילוניות מפוררת את העם; שינוי ומרצ קיבלו את התנצלותו

שינוי ומרצ הודיעו בצהרים כי הן מקבלות את הסבריו של הנשיא משה קצב, כי הדברים שצוטטו בשמו ומהם השתמע שהחילוניות מפוררת את העם, הוצאו מהקשרם. קצב הבהיר כי הוא התכוון לומר שמדינת ישראל קמה בזכות הציונות, אולם מה שהחזיק את העם היהודי במשך 2,000 שנות הגלות היתה הזיקה לדת היהודית.

במשך היום התקשר הנשיא לח"כ יוסי שריד ואמר לו כי לא התכוון לפגוע במרצ. ח"כ יוסי פריצקי, שהודיע מוקדם יותר כי הוא שוקל לפתוח בהליכים להדחת הנשיא בעקבות התבטאותו האחרונה ופעולותיו מאז שנבחר לנשיא, הודיע הוא כי הוא מקבל את ההתנצלות ומקפיא את מהלכיו. גם יו"ר שינוי, טומי לפיד, אמר כי אין בליבו על הנשיא.

הכעס על קצב נבע בעקבות דברים שצוטטו בשמו לעיתון החרדי "כל העיר בני ברק": "העם היהודי לא היה קיים לולא שומרי התורה והמצוות, ואילו החילוניות היתה משתלטת עלינו במאות השנים האחרונות היינו כבר מפוררים ומפוזרים, אני אומר לכל הטומי-לפידים והיוסי-שרידים למיניהם - תנהגו בכבוד בשומרי תורה ומצוות".

ח"כ פריצקי אמר בתגובה כי "דברי הנשיא מעידים במקרה הטוב על חוסר ידע, ובמקרה הרע על תפיסת עולם דתית אנטי ציונית שחסידי סאטמר מתהדרים בה".

לדבריו, אלמלא הציונות, תנועת החילון של העם היהודי, לא היו היום בעולם יהודים. "ללא הציונות שהביאה לשיבת העם לארצו, בניגוד לדעת חכמי תורה שקבעו להמשיך ולחכות למשיח, היה עדיין קצב יושב באיראן תחת שילטון האייתולות, ולא כאזרח מספר אחת של ישראל", דברי פריצקי.

יוסי שריד הסתפק בתגובה קצרה: "אם זה איחוי לא ברור מה זה שיסוי".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully