וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל הורשע בהריגת נערה בתאונת דרכים

קובי מנדל

3.11.2009 / 9:38

נוי קלדרון, חייל בן 20 המשרת בחיל האוויר, הורשע בהריגת נערה בת 15 בתאונת דרכים בחיפה שאירעה בינואר 2008. ביהמ"ש: "אין ספק כי הנאשם נהג בהשפעת אלכוהול"

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע הבוקר (שלישי) את נוי קלדרון, חייל בן 20 מחיפה המשרת בחיל האוויר בהריגת הנערה לידור זאב בת ה-15 בתאונת דרכים שארעה ברחוב פיק"א בחיפה בינואר אשתקד.

כמו כן קלדרון הורשע בנהיגה בשכרות ,סטייה מנתיב נסיעה, נהיגה במהירות בלתי סבירה, חציית צומת ברמזור אדום, וגרימת חבלה של ממש. הוא זוכה מעבירה של נהיגה תחת השפעת סמים.

לפי כתב האישום, בשעות הבוקר המוקדמות של יום ה – 11/01/2008, נהג קלדרון ברכבו ברחוב פיק"א בירידה מכיוון מרכז חורב בחיפה לכיוון הצומת המרומזר במפגש הרחובות השקמה - פיק"א ,וזאת לאחר שצרך קנביס ואלכוהול. לידו ישבה מאי זיו חברתו לשעבר ומאחור ישבה חברתה, לידור זאב. לפתע, סטה רכבו של הנאשם שמאלה, עלה על אי התנועה שבין נתיבי הנסיעה, התנגש ברמזור ועבר לנתיב הנגדי. רכבו של קלדרון נעצר רק לאחר שפגע בחומת אבן. כתוצאה מהתאונה הועפה לידור זאב מהרכב ונהרגה. לנוסעת מאי זיו נגרמו חבלות ראש, צוואר וכן שבר בבסיס הגולגולת. קלדרון עצמו נפצע.

קלדרון טען להגנתו כי בהיותו בנתיב השמאלי, כלי רכב אחר, פגע ברכבו וכתוצאה מכך נגרמה התאונה. עוד טען, כי אמנם שתה אלכוהול באותו ערב אך לא בכמות מעל למותר בחוק ולא ברמה שנטענה בכתב האישום, וכי מהירות נסיעתו הייתה סבירה, כ-60 – 70 קמ"ש. הנאשם כפר בכך שהדם אשר בו נמצאו כמויות האלכוהול והסמים הנטענות בכתב האישום הוא דמו ולחילופין טען, שאם זה דמו, הבדיקות אינן תקינות, לא בוצעו לפי הנהלים והדם זוהם. לעניין הסמים הכחיש הנאשם כל שימוש בסם, אי פעם, ומכל מקום כפר הנאשם בטענה שנהג תחת השפעת סמים או אלכוהול בעת התאונה.

השופט, משה גלעד, לא השתכנע מעדותו של הנאשם. הוא קבע שגרסתו אינה עקבית ואינה משתלבת עם הממצאים בשטח, עם ממצאי המעבדה הטוקסיקולוגית, עם גרסת מומחי התביעה ובפרט עם עדותה של מאי זיו, הנוסעת שנפצעה.

השופט ציין כי בנסיבות המקרה, לא נותר בליבו ספק, כי הנאשם נהג תחת השפעת אלכוהול וכי שכרותו השפיעה על נהיגתו. בנושא האישום כי נהג תחת השפעת סמים הבהיר השופט כי חומצת החשיש בדמו של הנאשם, המופיעה לאחר תחום השפעת החומר הפעיל, מוכיחה דווקא שהנאשם לא נהג תחת השפעת סמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully