וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביילין ובורג: לפרק מיד את מפלגת העבודה

פנחס וולף

2.11.2009 / 22:51

השניים, יחד עם חברי השמינייה ההיסטורית נסים זווילי וחגי מרום, השתתפו בכינוס של צעירי שמאל והצהירו כי המפלגה בה היו חברים כבר אינה רלבנטית. ביילין: "להחזיר את השמאלנים שמצביעים קדימה אל השמאל"

ארבעה מחברי השמינייה ההיסטורית של מפלגת העבודה קוראים לפירוק המפלגה בה היו חברים ולהתפטרותו של יו"ר העבודה אהוד ברק מתפקידו. הארבעה, אברהם בורג, יוסי ביילין, נסים זווילי וחגי מרום, הפנו את הקריאה לברק במסגרת ערב השקה לתנועת שמאל של צעירים בשם "הרשת - פוליטיקה מתקדמת".

מארגני הערב קיוו לכנס את השמינייה ההיסטורית לפאנל מיוחד כדי לדרבן צעירים מהשמאל להצטרף לפעילות פוליטית, אך לבסוף רק מחצית מחברי השמינייה הגיעו. חיים רמון ועמיר פרץ סירבו להגיע, ויעל דיין ונואף מסלאחה לא יכלו להגיע מסיבות אישיות.

בכנס אמרו הארבעה כי גם מרצ אינה קיימת. חבר הכנסת לשעבר אברהם בורג אמר ל-200 הצעירים שהשתתפו בכנס: "תפורק העבודה לאלתר, הגיע הזמן". מהנקודה הזו אתם צריכים להתחיל". יוסי ביילין קרא "להחזיר את השמאלנים שמצביעים קדימה אל השמאל".

את הכנס ארגנו שניים מיוצאי מפלגת העבודה, מעיין אמודאי וארז אבו, ושניים מיוצאי מרצ, תמי זנדברג ואורי זכי, שהתמודד בבחירות האחרונות ברשימת התנועה החדשה מרצ. מעיין אמודאי אמר בכנס כי: "האירוע הזה בא לעורר את השמאל. הוא הוכיח שניתן לנצח את הייאוש ויש כמיהה להתארגנות חדשה. אנחנו מתחילים בדרך לפעול ביחד למען המטרה הזו.

ארז אבו אמר, כי "ההתארגנות התחילה בעקבות תבוסת השמאל והתרסקות מרצ. האווירה היתה שצריך ליצור התארגנות, שתיצור מפלגת עבודה חדשה, אולי באיחוד כל מפלגות השמאל מקדימה ושמאלה". חברת מועצת עיריית תל אביב, תמי זנדברג, אמרה כי "זה שהגיעו 200 איש צעירים כדי לשמוע פאנל פוליטי, זה מראה שיש צמא בישראל לפעילות פוליטית-אידיאולוגית ומפלגות השמאל לא מייצגות את הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully