וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: הקפאת הבנייה - לא תנאי למו"מ

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.11.2009 / 22:01

יו"ר הרשות נפגש עם השליח האמריקאי למזה"ת ואמר לו כי הפסקת הבנייה בהתנחלויות אינה תנאי מוקדם לחידוש המו"מ. עם זאת, הדגיש: ישראל כבר התחייבה לכך במפת הדרכים

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגש הערב (שני) בשגרירות הפלסטינית בירדן עם השליח האמריקאי למזרח התיכון, גורג' מיטשל. סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית דיווחה כי מיטשל ואבו מאזן נפגשו כדי לדון במאמצים המושקעים בחידוש תהליך השלום.

בתום הפגישה מסר ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, כי אבו מאזן אמר למיטשל כי ישראל חייבת להפסיק את הבנייה בהתנחלויות. לדברי עריקאת, אבו מאזן אמר לשליח האמריקאי כי הפסקת הבנייה בהתנחלויות איננה תנאי לתחילת המשא ומתן עם ישראל - אלא "התחייבות ישראלית במסגרת מפת הדרכים".

עריקאת הוסיף שמיטשל הבהיר כי העמדה האמריקאית ביחס לנושא הבנייה בהתנחלויות לא השתנתה, וכי ארצות הברית ממשיכה לראות את ההתנחלויות כבלתי לגיטימיות. "מיטשל מסר שהנשיא אובמה מחויב להקמת מדינה פלסטינית עצמאית, כיוון שזהו אינטרס אמריקאי", סיפר עריקאת. עריקאת אמר עוד כי יש להוקיע את הניסיונות הישראלים לנקוט בצעדים חד-צדדיים, כגון הריסת הבתים בירושלים והמשך הבנייה בהתנחלויות.

מוקדם יותר היום הצהירה מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון כי ישראל צריכה לעשות יותר כדי להביא לחידוש שיחות השלום עם הפלסטינים. "הישראלים הגיבו לקריאותיהם ארה"ב, הפלסטינים והעולם הערבי, והביעו את נכונותם לרסן את הפעילות בהתנחלויות", אמרה קלינטון במסיבת עיתונאים במרוקו. "ההצעה הזו היא פחות ממה שאנחנו מצפים לו, אבל תהיה לה חשיבות רבה להגבלת ההתרחבות של ההתנחלויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully