וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: משרד האוצר מתנגד להדחת שלמה זוהר

שרון שפורר

2.11.2009 / 20:45

בסביבת שר האוצר הובעה אי נוחות מהתנהלות דיסקונט באופן כללי בחודשים האחרונים. המדינה מחזיקה ב-25% ממניות הבנק ומתכננת בחודשים הקרובים למכור את המניות שבידיה

מסתמן: משרד האוצר מתנגד להדחת שלמה זוהר מתפקיד יו"ר בנק דיסקונט. בדיונים פנימיים שנערכו היום במשרד האוצר אמר שר האוצר יובל שטייניץ, שלא ייתן יד להדחה של יו"ר בנק דיסקונט כפי שדורשים בעלי השליטה בבנק, קבוצת ברונפמן-שראן.

בסביבת שטייניץ הובעה אי נוחות מהתנהלות דיסקונט באופן כללי בחודשים האחרונים. המדינה מחזיקה ב-25% ממניות בנק דיסקונט, ומתכננת בחודשים הקרובים למכור את המניות שבידיה.

זהר יכנס מחר ב-7:30 בבוקר ישיבת דירקטוריון, שבה הוא צפוי להציג מידע מלא על השתלשלות האירועים מאז בקשת בעלי השליטה לקצר את כהונתו. ל-TheMarker נודע כי זהר אינו מתכוון להתפטר, אלא להישאר בתפקיד עד תום חוזהו. זהר שמר בימים האחרונים על שתיקה בכל הנוגע לפרשה, והסתפק בתגובה לקונית כי "חוזה ההעסקה שלי מסתיים בסןף 2010". הישיבה שתתקיים מחר היא הראשונה מאז הדרישה להדחתו.

גם בפיקוח על הבנקים הופתעו מההודעה על הדחת זהר. אמנם בפיקוח יודעים כבר תקופה על חוסר שביעות הרצון של בעל השליטה מיו"ר בנק דיסקונט, אך עיתוי ההדחה והדרך בה היא נעשתה - בשיחת טלפון - לא היה ידוע להם. אתמול שוחח נציג מקבוצת השליטה ברונפמן שראן עם גורמים בפיקוח על הבנקים בעניין בקשתם מהיו"ר זהר, וציינו כי הסיבה שהם מבקשים את ההחלפה היא רצונם לרענן את ההנהלה בכירה בבנק. עם זאת, יש להניח כי הפיקוח על הבנקים לא יסתפק בתשובה זו ויבקש הבהרות נוספות.

מקורבים לפיקוח ציינו אתמול כי יש קווי הדמיון בין ההדחה של זהר לפרשת הדחתו של שלמה נחמה מתפקיד יו"ר בנק הפועלים. בנק ישראל הוציא אתמול הודעה, לפיה "לא ידוע לו על אירוע כלשהו בבנק דיסקונט שהוביל לפנייה של ברונפמן-שראן ליו"ר הבנק להתפטר. מהפיקוח נמסר כי הוא החל בבדיקת השתלשלות האירועים, התנהלות הגורמים המעורבים וקיום כללי ממשל תאגידי נאות, כאמור, ללא קשר להתנהלות ספציפית של בנק". יש להניח שהמפקח יהיה מעוניין בכל מקרה בדיון בדירקטוריון בפרשה, גם אם זהר יבחר להתפטר מתפקידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully