וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים לפרס: לחון השוטרים הנוקמים מנהריה

פנחס וולף

2.11.2009 / 19:09

44 חברי כנסת חתמו על עצומה בדרישה להעניק חנינה לארבעת השוטרים שהניחו מטען חבלה מתחת לרכבו של העבריין מיכאל מור בנהריה. "השוטרים נשארו חשופים בצריח מול טרור פלילי"

44 חברי כנסת חתמו היום (שני) על עצומה שיזם ח"כ אריה ביבי (קדימה), הקוראת להעניק חנינה ל"שוטרים הנוקמים" מנהריה, שנידונו לפני כשבוע לשנת מאסר בפועל ולשנה נוספת על תנאי. החותמים הם מסיעות קדימה, ש"ס ישראל ביתנו, העבודה, ליכוד, האיחוד הלאומי והבית היהודי.

בעצומה שיזם ביבי, יו"ר השדולה למען השוטרים והסוהרים, נכתב בין היתר כי, "לאחר שתמו הקרבות המשפטיים, לאחר שהתקשורת הורידה את להבות הסיקור, הגיעה העת לחשבון נפש ולפעולה. היום כבר ברור שהשוטרים פעלו, מכיוון שכל המערכות שהיו מופקדות על שלומם וביטחונם כשלו בתפקידן והשאירו אותם 'חשופים בצריח' מול טרור פלילי כנגד לובשי מדים ונציגי ציבור ומשפחותיהם".

ביבי הוסיף וכתב כי "שוטרי נהריה הם אנשים נורמטיביים שהצטיינו לאורך שנים במילוי תפקידם בחזית הלחימה – פעלו בשטח, בכוח המשטרתי הלוחם, חתרו למגע עם ארגוני הפשע ופעלו להגנת הקהילה בה הם חיים. שוטרי נהריה נגררו בעל כורחם למאבק על חייהם וגם אם שגו איננו סבורים כי נכון להתייחס אליהם כאל עבריינים שנקטו באלימות לשמה".

את העצומה מסיים ביבי במילים "זה הזמן לקחת אחריות, ולהושיט יד לשוטרים שבמשך שנים הגנו על הקהילה מפני האלימות והפשע הגוברים. זה הזמן לסייע לשוטרים בתמיכה בבקשת החנינה, כדי לאפשר להם להשתקם מהמחיר הנפשי והכלכלי הכבד אותו הם כבר משלמים. מזה שבע שנים חיים תחת איומים וזריקות רימוני רסס ושלוש שנים שוטרי נהריה מחוסרי תעסוקה ובסכנת אובדן מקום עבודתם – משטרת ישראל".

בשבוע שעבר גזר בית המשפט המחוזי בחיפה שנת מאסר בפועל ושנה על תנאי על כל אחד מארבעת השוטרים המעורבים בפרשת "עבריינים במדים" מנהריה. ארבעת השוטרים הורשעו לפני שלושה חודשים בעבירות של גרימת נזק, עבירות בנשק ומרמה והפרת אמונים. לבקשת הנאשמים, עיכב השופט את תחילת ריצוי העונש בשלושה שבועות על מנת שיוכלו לערער לעליון.

השוטרים - רב-פקד יניב אשור, יוסי לוי, אלדד חדד ורמי מוסא נמצאו אשמים בכך שלפני כשנתיים הניחו מטעני חבלה, האחד מתחת לרכבו של העבריין מיכאל מור והאחר על אדן חלון בבית השייך לו, בו התגורר אחיינו, כדי לנקום במור לאחר סדרת השלכות רימוני יד לעבר בתי שוטרים ואישי ציבור בעיר, והחשש שמי מהם עלול להיות היעד הבא מצד מור ואנשיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully