וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לבטל תשלומי ההורים בבתי הספר היסודיים"

ליאור דטל

2.11.2009 / 19:37

כך אמר היום ח"כ זבולון אורלב בועדת החינוך של הכנסת. בדיון הוחלט כי יש לבטל את תשלומי ההורים בביה"ס היסודיים ובמקום זאת לגבות את הכספים באמצעות תשלומי הביטוח הלאומי

בדיון שנערך היום בוועדת החינוך, התרבות והספורט בכנסת בנוגע לגביית תשלומי הורים על ידי בתי הספר הוחלט כי יש לבטל את תשלומי ההורים בבתי הספר היסודיים ובמקום זאת לגבות את הכספים באמצעות תשלומי הביטוח הלאומי. יו"ר הוועדה, ח"כ זבולון אורלב, אמר כי "ועדת לנגרמן הציעה כבר לפני 18 שנים לגבות את תשלומי ההורים, מכל האוכלוסיה, על ידי הגדלה באחוז קטן של גובה תשלומי הביטוח הלאומי. כך יהיו התשלומים פרוגרסיביים ונכונים יותר. לא ייתכן להמשיך במצב שבו נגבה מההורים מס אחיד ללא קשר להכנסה ולמספר הילדים במערכת. לא אאשר גביית תשלומי הורים בשנת הלימודים הבאה. אני מציע לממשלה להזדרז בחקיקת חוק בנדון".

ועדת לנגרמן החליטה בשנת 1991 כי יש לגבות את תשלומי ההורים באמצעות ביטוח לאומי, בהתאם למצבה הכלכלי של כל משפחה, אך המלצותיה לא יושמו מעולם. ועדת החינוך כבר החליטה לפעול לפי המלצות הוועדה ב-2005 אך גם החלטה זו לא יושמה.

כיום רשאים בתי הספר הממלכתיים בישראל לגבות מההורים תשלומים עבור פעילויות כמו טיולים, מסיבות סוף שנה וימי העשרה. בתי הספר יכולים לגבות עד 570 שקל לשנה מהורים לתלמידים בכיתות א', ועד 1,363 שקל לשנה להורים לתלמידי כיתה י"ב. משרד החינוך מפרסם את הסכומים המותרים מדי שנה, אך בפועל בתי ספר רבים גובים מההורים יותר כסף מהמותר. הוועדה מסרה כי הדיון התקיים לאור תלונות רבות של הורים בעניין.

עו"ד אסף פינק מהקליניקה לזכויות בחינוך אמר כי "מסקר שנערך בקרב 10% מבתי הספר, נמצא כי 70% מבתי הספר שנבדקו חורגים מהסכום המותר. אם לא יהיו סנקציות, החריגה תימשך".

מנכ"ל משרד החינוך, ד"ר שמשון שושני, הגיב לטענות והסביר "יש להבחין בין שני סוגי תשלומים: תשלומי חובה ורשות, ותשלומי קניה מרצון. באשר לתשלומי החובה - משרד החינוך לא יסכים לפשרות ויטפל בכך עד לכדי העמדה לדין משמעתי את מי שגובה יותר מהמותר. באשר לקניה מרצון - יש לאפשר מרחב נשימה לבתי הספר תוך קביעת קריטריונים ברורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully