וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גשם ללא גבולות: גם הגדה מוצפת

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.11.2009 / 18:00

סערת הגשמים שפוקדת את אזורנו בימים האחרונים לא פסחה על הפלסטינים. הרשות מדווחת על הצפות ענק בקלקיליה ובכבישי טול כרם. בעזה חוששים מהפסקת חשמל

הגשמים העזים שירדו היום (שני) גרמו לשיטפונות עזים לא רק בישראל, אלא גם ברשות הפלסטינית. הכבישים הראשיים בטול כרם שבגדה המערבית הוצפו לגמרי, ותושבים רבים התקשו לעבור ברחובות ולהגיע לבתיהם. גובה המים בכבישים הגיע לחצי מטר, ואנשי כוחות הביטחון הפלסטינים נאלצו לפנות נהגים רבים שנתקעו בכלי הרכב שלהם בלב ההצפות.

לאור השיטפונות העזים הוקם בטול כרם חדר מבצעים משותף שהורכב מנציגי המשטרה, העירייה, ההגנה האזרחית, הצבא ובתי החולים. סגן מפקד משטרת מחוז טול כרם קרא לתושבי העיר לנקוט באמצעי זהירות מפני הגשמים העזים ולא לאפשר לילדים קטנים לצאת לרחובות לבד. בתים רבים באזור אף פונו מיושביהם לאחר שמי הגשמים הציפו אותם ופגעו בתכולתם.

גם בקלקיליה גרמו הגשמים הרבים לשיטפונות והצפות. כוחות הצלה וביטחון בעיר פינו תושבים רבים מבתיהם שהוצפו וניסו לשאוב את המים שהציפו את הבתים. במספר בתים נגרם נזק רב לרכוש אולם לא היו נפגעים בנפש. כוחות הביטחון בעיר פנו לתושבים בבקשה שיגלו ערנות. כוחות ההצלה אף סייעו לתלמידים רבים לחצות את הרחובות שטופי הגשם ולהגיע לבתיהם בשלום.

מזג האוויר החורפי מדאיג לא רק את תושבי הגדה אלא גם – ובעיקר – את תושבי רצועת עזה. חברת החשמל הפלסטינית בעזה הודיעה היום כי אם ישראל לא תאפשר הכנסה של ציוד המיועד לתחזוק תחנת הכוח לקראת החורף, צפוי זרם החשמל להיפסק. חברת החשמל הזהירה מפני ההשלכות של הפסקות החשמל שעלולות להיווצר על בתי החולים ובתי הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully