וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר המשפטים: "דרוש רמטכ"ל למלחמה בפשע"

גלעד גרוסמן

2.11.2009 / 17:40

השר נאמן הציג את תוכניתו לפיצול סמכויות היועץ המשפטי לממשלה. לדבריו, על היועץ להתמקד במתן ייעוץ לממשלה, ולצדו צריך להיות תובע כללי, שירכז את המאבק בפשיעה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: רן צימט)

שר המשפטים יעקב נאמן הציג היום (שני) את תוכניתו לפיצול סמכויות היועץ המשפטי לממשלה. נאמן מציע שהיועץ המשפטי יופקד על מתן ייעוץ משפטי לממשלה וייצוג הממשלה בבתי משפט ועל התחום האזרחי, ושלצדו יהיה תובע כללי הראשי, שיעמוד בראש מערכת אכיפת החוק הפלילי.

"לא מדובר בפיצול. מדובר בשדרוג מעמדו של היועץ המשפטי לממשלה ובחיזוק מעמדו של מי שמגיש כתבי אישום במדינת ישראל", אמר נאמן במסיבת עיתונאים. נאמן הבהיר שלדעתו הנושא הבוער ביותר בארץ כיום הוא ריבוי הפשיעה, ולכן הוא מציע להעמיד בראש המערכת רמטכ"ל כדבריו שיקשר בין כל הזרועות השונות שמטפלות במאבק בפשיעה ויוכל לטפל בנושא בצורה יעילה יותר. "אם זה יעבור, נהיה אור לגויים בתחום הזה", אמר נאמן.

לפי ההצעה של נאמן, התובע הכללי ימונה על ידי ועדה ציבורית, שבראשה יעמוד נשיא לשעבר של בית המשפט העליון או שופט לשעבר ויהיו חברים בה גם יועץ משפטי או פרקליט מדינה לשעבר וכן שר משפטים לשעבר. התובע ימונה לכהונה של שש שנים אלא אם כן יגיע לגיל 70 קודם לכן ואז יפרוש.

היועץ המשפטי על פי המתכונת החדשה ימשיך לעסוק בתחום האזרחי ובייעוץ וייצוג הממשלה. "הגנת הציבור דורשת את שינוי המצב", אמר נאמן "ולא הריסת מערכת אכיפת החוק אלא הרמת רמת אכיפת החוק".

נאמן יצא נגד הביקורת, שהושמעה כנגדו בשבועות האחרונים בתקשורת, על כך שמדובר בפגיעה קשה במעמדו של היועץ המשפטי לממשלה ובאכיפת החוק במדינה, ביקורת לה היה שותף גם היועץ המשפטי הנוכחי מני מזוז. נאמן מתכוון להעלות את הצעת החוק שלו בקרוב בפני הממשלה ואמר שהוא מאמין שההצעה תזכה לתמיכה. הוא סירב לומר אם ראש הממשלה תומך בהצעה ואמר שהוא עובד בשיתוף פעולה עמו. כמו כן הוא שב והתייחס לביקורת ולהתנגדות בקרב חברי מפלגת העבודה לפיצול סמכויות היועץ המשפטי ואמר ש"לברק יש חשבונות משלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully