וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: עלייה בתופעת הדיכאון בישראל

נעמה טלמור

2.11.2009 / 18:00

לפי סקר שנערך עבור המרכז ללימודים אקדמיים, חל גידול משמעותי בתסמינים של דיכאון בקרב ישראלים, בהשוואה לסקרים שנערכו לפני 4 שנים

האם תופעת הדיכאון בישראל מתגברת? כך לפחות עולה מסקר חדש, שנערך על ידי מכון "כלים שיווקיים" עבור המרכז ללימודים אקדמיים ומכון פסגות.

במסגרת הסקר, נשאלו 507 מרואיינים לגבי מצב רוחם בחודש האחרון ולגבי תסמיני דיכאון שחוו בחודש זה. מהסקר עולה כי בין 21% עד 37% מהשאלות נענו בתשובות הקיצוניות "לעתים קרובות" או " כל הזמן", דבר המעיד על קושי ובעיות.

בלטו בעיקר התשובות לשאלות האם אתה חש עייפות או ירידה באנרגיה. על שאלות אלה השיבו בחיוב 35% מהנסקרים. על השאלה האם אתה חש חוסר תקווה או חוסר אונים השיבו בחיוב 27% מהנשאלים. בתשובה לשאלה כללית שאינה שייכת ישירות לסולם הדיכאון - כיצד היית מגדיר את מצב הרוח הכללי שלך יחסית לשנה שעברה? השיבו 25% שמצב רוחם הכללי רע או הרבה יותר גרוע יחסית לשנה שעברה.

"יצוין כי נתוני הסקר מצביעים על גידול משמעותי בסימפטומים של דיכאון בישראל בהשוואה לסקרים קודמים מלפני 3 ו -4 שנים", אמרו עורכי הסקר הפרופסור רביב וד"ר עישר, " ביום עיון שיוקדש לנושא הדיכאון והחרדה ננסה להעמיק בנושא ולספק כיווני דרך נוספים לאנשי מקצוע ולקהל הרחב להתמודד עם תופעות הדיכאון והחרדה".

הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של אוכלוסיית ישראל והשתתפו בו 507 גברים ונשים מגיל 16 ומעלה. עורכי הסקר, פרופסור עמירם רביב מהמרכז ללימודים אקדמיים וד"ר ניר עישר ממכון פסגות, השתמשו במהלכו בשאלות משאלון לאיתור ראשוני של סימני דיכאון של המוסד הממשלתי לבריאות הנפש בארצות הברית (NIMH).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully