וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני לוחצת: "תובע מיוחד לנבחרי ציבור"

2.11.2009 / 16:25

יו"ר האופוזיציה הבהירה בפתח ישיבת סיעת קדימה כי המפלגה תקיים דיון בעניין, והבהירה כי "חובתנו להניח פתרון על השולחן". ברק: "הדרך היחידה היא לא לעשות כרגע שום שינוי"

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, התייחסה היום (שני) בפתח ישיבת סיעת קדימה למחלוקת הפנימית במפלגה על פיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה. לבני הסבירה כי "קדימה תקיים דיון ענייני לגופו של עניין. לעומת ראש הממשלה שלא מכריע בשום סוגיה, חשבתי לנכון להציג את היוזמה שנותנת מענה לבעיה שאין חולק עליה, והיא שהיועץ המשפטי אמור גם להחליט על הגשת כתבי אישום. זה מעמיד אותו במצב של ניגוד עניינים קשה".

לבני הבהירה כי "הפיתרון הוא לא בהכרח ברעיונות של שר המשפטים אלא באמצעות תובע מיוחד לנבחרי ציבור כמו שקיים בארצות הברית. הוא היחיד שיוסמך על הגשת כתבי אישום. זה יאפשר קיצור הליכים וימנע מצב מביש". לבני אף ציינה כי "התובע יהיה שופט ולכן לא רק שאיננו מעודדים פוליטיזציה, אלא מנתקים את התובע מכל פוליטיזציה שהיא. מחובתי לבוא ולהניח הצעה על השולחן, בעיקר כשיש ראש ממשלה שרואה את עיקר תפקידו בלא לומר את תפקידו. זה המענה הנכון והאמיתי המאפשר התמודדות עם השחיתות".

מוקדם יותר, הגישה לבני באמצעות ח"כ יואל חסון הצעת חוק המציעה לפצל את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה, כך שיהיה תובע מיוחד לנבחרי ציבור. לפני ישיבת הסיעה שאול מופז הביע התנגדות לרעיון ואמר כי "אני חושב שצריך להקים ועדה ברשות שופט בית משפט עליון בדימוס כמו שמגר או ברק שיבחן את הנושא. אני נגד הצעה שאומרת להקים מערכת שהיא בית משפט רק לאנשי ציבור".

ברק: "פיצול היועמ"ש לא יידון בהליך 'חפלפי'"

גם שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס לסוגיית היועץ המשפטי בפתח ישיבת סיעת העבודה. ברק אמר כי "דברים כאלה לא אמורים לידון לא ביוזמות חקיקה בכותרת של עיתון ולא בהליך 'חפלפי' ערב בחירה של יועץ משפטי. הדרך היחידה היא לא לעשות כרגע שום שינוי, ובמידה שיש ערעורים, לכונן ועדה ציבורית חזקה וסמכותית שהמלצותיה יידונו בממשלה. לכל מפלגה שמכבדת את שלטון החוק ויסודות הדמוקרטיה, העמדה הזו היא העמדה היחידה האמיתית האפשרית".

בדבריו, התייחס שר הביטחון אף לדו"ח העוני שהתפרסם היום ואמר כי "שמענו היום את דו"ח העוני. יש בו ממדים כואבים מאוד לחברה ולא פשוטים. בתוך משבר כלכלי קשה מאוד, אין לי ספק שישיבתנו בממשלה והדברים שאנו מובילים בממשלה, הם חלק מהתשובה של מדינת ישראל למשבר ולאתגר של העוני. הבוקר ביקרתי במנהל הרכש במשרד הביטחון. כ–25% מההתקשרויות הקיימות כיום הן עם חברות בפריפריה, באזורי עימות, בגליל ובנגב. הוריתי להרחיב זאת כדי לתרום את כל מה שאנחנו יכולים כדי לשמור על הרקמה החברתית ועל התשתית הכלכלית של הפריפריה. אנו מתכוונים להוביל את תקציב הביטחון למעורבות חברתית עמוקה יותר בישראל".

ברק התייחס גם לתהליך המדיני ואמר כי "אנחנו ממשיכים לפעול יחד, פועלים בצורה נחרצת להביא לכך שיפתח משא ומתן מדיני עם הפלסטינים. אנחנו לא עושים טובה לפלסטינים או לארצות הברית, אלא זה חיוני לישראל. ראוי לעשות כל מאמץ שמו"מ כזה ייפתח ושנגיע להכרעות קשות וברורות. היעד של תהליך השלום הוא ברור – להגיע להסכם שיסיים את הסכסוך ויביא קץ לתביעות ההדדיות בינינו ובין הפלסטינים על ידי כינון מדינה פלסטינית לצידה של מדינת ישראל באופן שיסיים את שליטתנו בעם אחר והכיבוש שהתחיל בשנת 1967. זוהי דרכנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully