וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מערכת המשפט יכלה למנוע את רצח המשפחה"

איילה חננאל וגלעד גרוסמן

2.11.2009 / 16:11

גורמים במשטרה תקפו את המערכת המשפטית לאחר שהתברר כי רוסיה ביקשה מישראל להסגיר לידיה את החשוד ברצח משפחת אושרנקו כבר ב-2007. "אם גלגלי הצדק היו טוחנים קצת יותר מהר, הרצח הזה היה יכול להימנע"

חטיבת דובר המשטרה

(צילום: דייב שחר ועוז מרון וערוץ 1, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

משרד המשפטים התייחס בצהרים (שני) לעובדה שדמיאן קרליק, החשוד בטבח משפחת אושרנקו, היה מבוקש בעבר ברוסיה. מההתייחסות עולה כי קרליק היה מבוקש על ידי רוסיה כבר בשנת 2007. בהודעת המשרד נמסר כי "במסגרת חקירה שניהלה המשטרה הרוסית, נחשד קרליק כי בשנת 2003 ביצע עבירת שוד, שלא בנשק חם אלא באמצעות רובה צעצוע, ביחד עם אחרים, תוך גרימת חבלה לאדם. לאחר ביצוע העבירות, קרליק עזב את רוסיה, עלה לישראל והשתקע בארץ".

חוקרי ימ"ר מרכז נדהמו לגלות כי רוסיה הגישה בקשת הסגרה לקרליק, גורמים בימ"ר אמרו כי "אם גלגלי הצדק של המערכת המשפטית היו טוחנים קצת יותר מהר, הרצח הזה היה יכול להימנע". חוקרי היחידה בודקים גם האם החשוד עומד מאחורי מקרי רצח נוספים שעדין לא פוענחו בארץ. "אדם כזה, יש להניח שאין זו הפעם הראשונה שהוא מבצע מעשה שכזה", אמר מפקד ימ"ר מרכז, ניצב משנה אבי נוימן.

במשרד המשפטים מציינים כי "המידע בעניין העבירה שביצע ברוסיה הועבר לראשונה לרשויות בישראל בשלהי שנת 2007 עת העבירו הרשויות ברוסיה למשרד המשפטים, באמצעות משרד החוץ, את בקשת רוסיה להסגיר את החשוד אליה. חומר הראיות שעליו נסמכת הבקשה (כנדרש בבקשות הסגרה מעין אלה) נשלח על ידי רשויות רוסיה אשתקד, במחצית השנייה של 2008, והועבר לבחינה כוללת של היתכנות ההסגרה במסגרת שיתוף הפעולה בין רשויות שתי המדינות".

עוד הבהירו במשרד המשפטים כי "מכל מקום, בידי הרשויות בישראל לא היה כל מידע המצביע על מסוכנות של החשוד או דחיפות מיוחדת בעניינו לעומת תיקי הסגרה תלויים ועומדים אחרים (בשים לב לחלוף שש שנים ממועד ביצוע העבירה הנטענת ובשים לב לעובדה כי לחשוד לא היו תיקים פליליים בארץ)".

"יצוין כי בקשות הסגרה מטבען הן הליך סבוך וממושך, המצריך שורה ארוכה של בדיקות, בטרם מתקבלת החלטה אם יש מקום להגיש עתירה לבית המשפט ולבקש להכריז על אדם כבר-הסגרה למדינה זרה. סדר הטיפול בבקשות ההסגרה מישראל תלוי בתיעדוף בין שורה ארוכה של שיקולים שונים, בדומה לבקשות הסגרה שישראל מגישה לארצות העולם – לרבות רוסיה. עוד נבקש להבהיר כי שאלת מסוכנותו של מבוקש, כפי שהיא באה לידי ביטוי בישראל, איננה מהווה שיקולים שונים, בדומה לבקשות הסגרה שישראל מגישה לארצות העולם – לרבות רוסיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully