וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה זוהר יודיע מחר: לא אתפטר

אתי אפללו

2.11.2009 / 13:38

יו"ר בנק דיסקונט יכנס מחר ישיבת דירקטוריון בה יציג מידע מלא על השתלשלות האירועים ויודיע כי אינו מתכוון להתפטר אלא להישאר בתפקידו עד תום חוזהו בסוף 2010

יו"ר בנק דיסקונט שלמה זהר יכנס מחר ב-7:30 בבוקר ישיבת דירקטוריון - כך נודע ל-TheMarker. מקורבים לזהר אמרו כי הישיבה תהיה קצרה ועניינית ובה יציג זהר מידע מלא על השתלשלות האירועים מאז בקשת בעלי השליטה לקצר את כהונתו, ויענה על שאלות הדירקטורים. זהר אינו מתכוון להתפטר אלא להישאר בתפקיד עד תום חוזהו.

החל מתחילת השבוע, לאחר הפרסום כי בעלי השליטה בבנק, קבוצת ברונפמן-שראן, ביקשו ממנו לעזוב את תפקידו, הוא שמר על שתיקה והסתפק בתגובה לקונית כי "חוזה ההעסקה שלי מסתיים בסןף 2010". הישיבה שתתקיים היא הראשונה מאז הדרישה להדחתו.


בתחילת השבוע התעוררה מערכת הבנקאות להדחה מפתיעה של היו"ר זהר, שהתבקש על ידי הבעלים קבוצת ברונפמן-שראן לסיים את תפקידו עד סוף השנה עקב חוסר שביעות רצון מתיפקודו. עד כה לא הודיע זהר האם יענה לבקשתם או שיתעקש להמשיך בתפקידו עד סוף תקופת הכהונה. למעשה, בעלי השליטה למעשה לוחצים על זהר להתפטר. אם זהר יבחר לא לעשות כן, על מנת להדיחו מהתפקיד, בקשה כזו תצטרך לעלות בפני הדירקטוריון ולפרט את הנימוקים להדחתו. אם יחליט הדירקטוריון להדיחו, הדבר צריך להיות מאושר גם באסיפה הכללית.

בפיקוח על הבנקים הופתעו אתמול מההודעה. אמנם בפיקוח יודעים כבר תקופה על חוסר שביעות הרצון של בעל השליטה מיו"ר זהר, אך עיתוי ההדחה והדרך בה היא נעשתה - בשיחת טלפון - לא היה ידוע להם. אתמול שוחחו נציג מקבוצת השליטה ברונפמן שראן עם גורמים בפיקוח על הבנקים בעניין בקשתם מהיו"ר זהר, וציינו כי הסיבה שהם מבקשים את ההחלפה היא רצונם לרענן את ההנהלה בכירה בבנק. עם זאת, יש להניח כי הפיקוח על הבנקים לא יסתפק בתשובה זו ויבקש הבהרות נוספות.

מה בין שלמה זוהר לשלמה נחמה

מקורבים לפיקוח ציינו אתמול כי יש קווי הדמיון בין ההדחה של זהר לפרשת הדחתו של שלמה נחמה מתפקיד יו"ר בנק הפועלים. בנק ישראל הוציא אתמול הודעה, לפיה "לא ידוע לו על אירוע כלשהו בבנק דיסקונט שהוביל לפנייה של ברונפמן-שראן ליו"ר הבנק להתפטר. מהפיקוח נמסר כי הוא החל בבדיקת השתלשלות האירועים, התנהלות הגורמים המעורבים וקיום כללי ממשל תאגידי נאות, כאמור, ללא קשר להתנהלות ספציפית של בנק". יש להניח שהמפקח יהיה מעוניין בכל מקרה בדיון בדירקטוריון בפרשה, גם אם זהר יבחר להתפטר מתפקידו.

רו"ח שלמה זהר היה מבעלי משרד רו"ח זהר את זהר, שהתמזג לפני כשנה עם משרד רו"ח ברייטמן אלמגור. הקשר בין זהר למתיו ברונפמן נוצר כאשר זהר טיפל במספר חברות שהיו בשליטת ברונפמן. זהר נכנס לתפקידו בתחילת שנת 2006, כאשר קבוצת ברונפמן-שראן קיבלה את השליטה בבנק דיסקונט. על אף הפירסומים לפיהם הדחתו של זהר נעשתה בשיחת טלפון ביום שישי האחרון, ציינו מקורבים לקבוצת ברונפמן כי זהר התבקש לסיים את תפקידו על ידי בעלי השליטה בבנק, בפגישה שערך עימם ביום א' הקודם בניו יורק. אך עם זאת, לדבריהם, בשבוע שחלף מאז הפגישה הוא לא חזר אליהם בנושא, עד לפרסום הפרשה בתחילת השבוע. יוסי בכר, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר ימונה לתפקיד יו"ר בנק דיסקונט במקום זהר. יוסי בכר היה מנכ"ל משרד האוצר והוביל את הרפורמה הקרויה על שמו - רפורמת בכר, בה מכרו הבנקים את קופות הגמל וקרנות הנאמנות שהחזיקו לגופים המוסדיים על מנת לצמצם את ניגודי העניינים בשוק ההון. מאז פרישתו מתפקיד מנכ"ל משרד האוצר, נקרא בכר לייצב את רשות המסים למספר חודשים לאחר שהתפוצצה פרשת השוחד לכאורה ברשות ובוצעו בה מעצרים, ומאז הוא מכהן כיועץ פרטי, ומעורב במספר מיזמים כגון מיזם הקמת המסלקה הפנסיונית.

יש להניח שמועמדותו של בכר מקובלת על גם על קבוצת ברונפמן וגם על קבוצת שראן כיוון שבהסכם השליטה ביניהם, נקבע כי בענייני מינוי יו"ר דרושה הסכמה של מעל ל 67% מהחברים בקבוצת השליטה בבנק דיסקונט. עם זאת, תהליך המינוי צפוי להימשך זמן רב כיוון שהפיקוח על הביטוח צריך לאשר את מינויו של היו"ר החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully