וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שחררי אותי ואנסה להעביר את המניות"

הילה רז

2.11.2009 / 13:10

כך פנה אלי רייפמן בהצעה מקורית לשופטת אלשייך. השופטת בתגובה ציינה כי מדובר בבקשה שהיא עלבון לאינטיליגנציה. ההחלטה באם להאריך את מעצרו תינתן עד יום רביעי

אלי רייפמן פנה בהצעה מקורית לשופטת אלשיך: "שחררי אותי על תנאי ל-30 יום בהם אנסה להעביר את המניות, באם לא אצליח החזירי אותי לכלא". השופטת בתגובה ציינה כי מדובר בבקשה שהיא עלבון לאינטיליגנציה. ההחלטה באם להאריך את מעצרו תינתן עד יום רביעי, אז מסתיימים 45 ימי המעצר של רייפמן לפי החלטת בית המשפט העליון.

הדיון בעניין הארכת המעצר של אלי רייפמן שמסרב להעביר את מניות אמבלייז שבהחזקתו, החל הבוקר בפני השופטת אלשיך תחת אבטחה כבדה. באורח יוצא דופן, הושמו מחסומים בכניסה למסדרון השופטת, וניתן היה להיכנס לאולם רק לאחר אישור בטחוני של משמר בתי המשפט. הדיון החל בטונים צורמים כאשר סניגורו של רייפמן, עו"ד שלומי תורג'מן ביקש מהשופטת לפתוח את הדיון לקהל הרחב, אך השופטת סירבה לבקשתו מטעמי אבטחה, מבלי שנימקה את מהות האיומים.

במהלך הדיון ציין סניגורו כי המניות מוחזקות עלידי נאמנים בחו"ל. לדבריו "לרייפמן אין את המפתחות לצאת מהכלא. המניות מוחזקות במבנים מורכבים, פרוסות על פני הגלובוס ואנחנו נדרשים לאסוף אותן מהכלא. זה בלתי אפשרי". אם בית המשפט יורה על המשך המעצר זה יהיה כמו עינוי. המשך הישיבה בכלא לא תסייע להעברת המניות".

תורגמן הציע כי בית המשפט ישחרר את רייפמן ל-30 יום ויקבע מה עליו לבצע על מנת להעביר את המניות. בסוף המועד אם ניתן יהיה להעביר את המניות הן יועברו, ואם הדבר לא יתאפשר, רייפמן יחזור לכלא.

בתום הדברים פנתה השופטת לתורגמן ושאלה מדוע רייפמן לא יצא לחו"ל כדי לאתר את מניותיו. תורגמן השיב כי הוא מבקש להחיש את מימוש הליך הנכסים והבאת כסף והוא יגיש בקשה נוספת ליציאתו מהארץ של רייפמן. עו"ד איתן ארז, המנהל המיוחד של נכסיו, ציין כי עורכי דינו של רייפמן לא הבהירו מה הוא עשה כדי להעביר את המניות. לטענתו במשך החודשים שקדמו למאסרו רייפמן לא יצר קשר עם הנאמנים בחו"ל כדי להעביר את מניותיו.

אימו של רייפמן: "אני אגן עליו"

"לעורכי דינו המבקרים אותו יש לפ טופ והם מורשים להכניס אותו לכלא ולהשתמש בו לביצוע העברת המניות", ציין עו"ד ארז. לדבריו מניות אמבלייז הנסחרות בבורסה בלונדון עולות בתקופה האחרונה. הוא מנה בבית המשפט שבע גרסאות שונות אותן מסר רייפמן מדוע אינו יכול להעביר את מניותיו. לטענת ארז רייפמן יכול להעביר את המניות, אך כנראה שיש לו סיבות בגינן אינו מעביר אותן. "לראיונות בתקשורת ולהגשת תלונות סרק ובקשות שונות יש לו זמן".

נציגת כונס הנכסים הרשמי, עו"ד פני יעקובוביץ’, תמכה בעמדתו של ארז וביקשה להאריך את מעצרו של רייפמן עד שיעביר את מניותיו. במהלך הדיון הרבו השופטת אלשיך ותורגמן להתנצח. לאחר שהשופטת אמרה כי "מרוב גרסאות אני כבר לא יודעת למה להתייחס", הסביר תורגמן את הגרסאות ולאחר מכן הוסיף "אני כבר מפחד לחטוף בבית המשפט". על כך הגיבה בזעם: "איך אתה מדבר? "תחטוף ממני".. אני מבקשת שתסגנן את הדיבור שלך אלי". בהמשך ביקשה "תנו קצת קרדיט לאינטליגנציה שלי. איך אתה רוצה שאקנה את בקשתך לתת לרייפמן 30 ימים?"

השופטת תהתה "אם אשחרר את רייפמן היום, האם אתם ערים לאיומים על חייו?" אמו של רייפמן התפרצה מהקהל "אני אגן עליו". רייפמן הנהנן בראשו על כך שהוא מודע לאיומים על חייו.

השופטת התירה לרייפמן להתבטא בקצרה: "יש לי 39 מיליון מניות, אך הן אינן רשומות על שמי. האחזקות הן מורכבות לאין ערוך. תחינתי לבית המשפט כי יסתכל על העובדות. כל המעורבים למיניהם לא בדקו את העובדות, אני מבקש שתבחנו את העובדות. אני קובל על כך שאינני יכול להעביר את המניות מהכלא. פנינו לנאמנים וזה הליך הרמת מסך של כל השרשורים. ההליך החל. מהכלא לא אוכל לעשות דבר.

התקשורת היא הדרך היחידה שלי לזעוק שיבדקו את המניות. כולם מניחים שאני יכול להעביר, אבל צריך עובדות כדי להכניס אדם לכלא". השופטת החליטה כי מועד שימוע החלטתה אם להאריך את מעצרו יודע לצדדים עד יום רביעי, אז מסתיימים 45 ימי המעצר של רייפמן לפי החלטת בית המשפט העליון.

רייפמן מצוי בהליך כינוס נכסים מזה כחצי שנה לאחר שנקלע לחובות בסך 300 מיליון שקל. לפני כחודש וחצי נורו לעבר מכוניתו יריות. יום למחרת היריות הורה בית המשפט העליון על מעצרו של רייפמן, לאחר שערעור פרקליטיו על החלטת אלשיך לאסור את רייפמן נדחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully